Audi RS 3 Sedan gaat de baan op
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-03.jpg)
Audi giet gelijk wat ‘race cred’ in zijn kersverse RS 3 Sedan. Want we zullen de anabolen-A3 vanaf volgend jaar op het circuit terugzien in wereldwijde TCR-toerwagenseries. In de vorm van deze ruim een ton kostende RS 3 LMS.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-01.jpg)
Het Volkswagen-concern heeft al meer TCR-racers in zijn gelederen. Zo zijn er wedstrijdvarianten van de Golf, de Seat Leon en nu dus van de RS 3 Sedan, die door Audi Motorsport is ontwikkeld en te koop is vanaf 99.000 euro. Althans, voor dat geld krijg je wat Audi een club sport-versie noemt. Wil je een TCR-variant met een sequentiële zesbak dan betaal je 129.000 euro. Allemaal ex-belastingen natuurlijk.
Geen vijfcilinder
Wat voor ‘firepower’ krijg je daarvoor? Nou, geen smakelijke 2,5 liter vijfcilinder met 400 pk in ieder geval. Reglementen zijn reglementen, dus moet de LMS het doen met een 2,0 liter turboviercilinder met 330 pk. Van stilstand naar 100 km/h doet de LMS in 4,5 seconden (de gewone RS 3 in 4,1 seconden) en zijn top ligt op 240 km/h (de RS 3 mag tegen betaling door naar 280 km/h).
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-07.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-10.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-02.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-12.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-09.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-05.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-03.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-07.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-10.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-02.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-12.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-09.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-05.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FAudi-RS3-LMS-2017-03.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Meer dan 50% van de Nederlanders overweegt geen Chinese elektrische auto
-
Deze goedkope elektrische sportwagen koop je voor het geld van een Golf
-
Mercedes-AMG verliest langzaam zijn cilinders: de nieuwe GLC Coupé 43 en 63
-
Dit is de duurste elektrische occasion van Nederland
-
De toekomstige Nissan Micra als hot hatch!
-
Is de 911 S/T de duurste, puurste en lichtste Porsche?
-
Je raadt nooit de motor van deze caravan/camper-Volkswagen T1
-
Vaak krassen op je auto? Deze optie voorkomt ze, aldus Elon Musk
-
‘Goedkope’ Chinese concurrent Mercedes G-klasse kan varen!
-
De allereerste hybride is zuinig en koop je voor minder dan een elektrische fiets
-
Kabinet trekt 125 miljoen uit voor waterstof, dit zijn de plannen
-
Review SsangYong Torres – Te bestellen als je ‘m echt wil hebben