Audi RS 3 Sedan gaat de baan op
Audi giet gelijk wat ‘race cred’ in zijn kersverse RS 3 Sedan. Want we zullen de anabolen-A3 vanaf volgend jaar op het circuit terugzien in wereldwijde TCR-toerwagenseries. In de vorm van deze ruim een ton kostende RS 3 LMS.
Het Volkswagen-concern heeft al meer TCR-racers in zijn gelederen. Zo zijn er wedstrijdvarianten van de Golf, de Seat Leon en nu dus van de RS 3 Sedan, die door Audi Motorsport is ontwikkeld en te koop is vanaf 99.000 euro. Althans, voor dat geld krijg je wat Audi een club sport-versie noemt. Wil je een TCR-variant met een sequentiële zesbak dan betaal je 129.000 euro. Allemaal ex-belastingen natuurlijk.
Geen vijfcilinder
Wat voor ‘firepower’ krijg je daarvoor? Nou, geen smakelijke 2,5 liter vijfcilinder met 400 pk in ieder geval. Reglementen zijn reglementen, dus moet de LMS het doen met een 2,0 liter turboviercilinder met 330 pk. Van stilstand naar 100 km/h doet de LMS in 4,5 seconden (de gewone RS 3 in 4,1 seconden) en zijn top ligt op 240 km/h (de RS 3 mag tegen betaling door naar 280 km/h).
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard