Audi Q2 L voor China: Met 2,7 centimeter meer beenruimte
![audi_q2_l_35_tfsi_quattro_s_line_7_020301170b00077a](https://img.autovisie.nl/images/Fuv_YTMWC5Gaowy_OZNmIbol7RQ=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Faudi_q2_l_35_tfsi_quattro_s_line_7_020301170b00077a.jpg)
Auto’s met een langere wielbasis zijn op een of andere manier enorm populair in China. Zozeer zelfs dat Audi een A4 L, A6 L, Q5 L en nu ook een Q2 L levert. Zo ontzettend L is die laatste overigens niet, want er is niet meer dan 2,7 centimeter aan wielbasis bijgekomen.
![audi_q2_l_35_tfsi_quattro_s_line_033f025e09930658](https://img.autovisie.nl/images/Mv5DRiZBca4GDVawVycYbWKAFC4=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Faudi_q2_l_35_tfsi_quattro_s_line_033f025e09930658.jpg)
De enige grote verschillen met de normale Q2 zijn dan ook de toegenomen lengte van de achterportieren en de iets grotere hoeveelheid beenruimte achterin. Audi levert de met een 1.4 TSI-motor met 131 pk en 220 Nm of 150 pk en 250 Nm. Standaard is de compacte SUV uitgerust met een zeventraps automaat met dubbele koppeling.
Met chauffeur
Audi is overigens niet de enige fabrikant die in China L-modellen levert. Onder meer BMW, Jaguar, Mercedes-Benz, Peugeot en Porsche doen dat ook. Een auto met lange wielbasis – het liefst ook nog met een chauffeur – is in China hét ultieme statussymbool. En niet alleen onder oudere mensen, maar zelfs onder millennials.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?