Audi Q2 L voor China: Met 2,7 centimeter meer beenruimte
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Faudi_q2_l_35_tfsi_quattro_s_line_7_020301170b00077a.jpg)
Auto’s met een langere wielbasis zijn op een of andere manier enorm populair in China. Zozeer zelfs dat Audi een A4 L, A6 L, Q5 L en nu ook een Q2 L levert. Zo ontzettend L is die laatste overigens niet, want er is niet meer dan 2,7 centimeter aan wielbasis bijgekomen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Faudi_q2_l_35_tfsi_quattro_s_line_033f025e09930658.jpg)
De enige grote verschillen met de normale Q2 zijn dan ook de toegenomen lengte van de achterportieren en de iets grotere hoeveelheid beenruimte achterin. Audi levert de met een 1.4 TSI-motor met 131 pk en 220 Nm of 150 pk en 250 Nm. Standaard is de compacte SUV uitgerust met een zeventraps automaat met dubbele koppeling.
Met chauffeur
Audi is overigens niet de enige fabrikant die in China L-modellen levert. Onder meer BMW, Jaguar, Mercedes-Benz, Peugeot en Porsche doen dat ook. Een auto met lange wielbasis – het liefst ook nog met een chauffeur – is in China hét ultieme statussymbool. En niet alleen onder oudere mensen, maar zelfs onder millennials.
Lees ook:
Ook interessant
-
Mansory verbouwt Rolls-Royce… Maar wie wil dit in hemelsnaam?
-
BMW M5-kopers zijn stiekem allemaal brave huisvaders (of moeders)
-
Model Y-concurrent drijft spot met Tesla in Nederlandse reclame
-
Opel Corsa ineens fors goedkoper: dit is de oorzaak
-
Wordt W1 leukste McLaren ooit? Dit moet hem veel beter maken
-
Autoverzekering veel duurder: dit gebeurt er de komende jaren
-
Gelekt! Dit is de nieuwe MG 4
-
Mitsubishi Outlander PHEV krijgt het moeilijker dan z’n voorganger
-
Goedkoopste BYD snel in Nederland: dit is de verwachte prijs
-
Zo makkelijk kun je een ‘zelfrijdende’ Tesla voor de gek houden
-
Koop deze vrachtwagen! Dan krijg je er zes heel speciale Porsche 911’s bij
-
Bovag: ‘Voer weer subsidie in, want particulieren kopen geen EV’s meer’