Alle specificaties van de Alfa Romeo Giulia
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FAlfa-Romeo-Giulia-Autovisie.nl-3.jpg)
Nu Alfa Romeo eindelijk het doek van de normale versies van de Giulia heeft getrokken, komen ook de eerste specificaties naar buiten. En dat betekent ook goed nieuws voor zakelijk rijders.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FAlfa-Romeo-Giulia-Autovisie.nl-4.jpg)
Diesel
De Giulia wordt bij zijn verkoopstart over een paar maanden geleverd met twee verschillende uitvoeringen van de 2,2 liter dieselmotor. De instapversie krijgt 150 pk en 380 Nm en is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Dit is de enige versie waar (nog) geen opgegeven verbruik van bestaat. Sprinten naar 100 km/h doet hij in 7,9 tellen.
Een trede hoger vinden we de 180 pk sterke variant, die eveneens 380 Nm krijgt, waarschijnlijk door het limiet van de versnellingsbak. Deze versie verbruikt 4,2 liter diesel op 100 kilometer. Goed voor een CO2-uitstoot van zo’n 111 gram per kilometer. Een sprint naar 100 km/h gaat in 7,2 seconden. Dezelfde motor, maar dan gekoppeld aan de achttraps automaat heeft hetzelfde verbruik en dezelfde uitstoot, terwijl het koppel met 450 Nm wel een stuk hoger ligt. De sprint gaat 0,4 seconde sneller en in 6,8 tellen moet de Giulia JTDm 180 de 100 aantikken. Interessant voor de zakelijke markt is de laatste versie: ook deze auto krijgt 180 pk en 450 Nm, maar door een paar kleine aanpassingen (die Alfa ‘Eco’ noemt, zoals EfficientDynamics bij BMW en ultra bij Audi) daalt het verbruik naar 3,8 liter op 100 kilometer gemiddeld. Dat levert hem een uitstoot van zo’n 100 gram CO2 per kilometer op: goed voor 21% bijtelling. Later volgt waarschijnlijk nog een versie met een 1,6 liter dieselmotor.
Benzine
Een 2,0 liter turbomotor met 200 pk wordt leverbaar bij de aftrap van de Giulia. Hij sprint in 6,6 seconden naar de 100 km/h en heeft een gemiddeld verbruik van 5,9 liter op 100 kilometer. Met een uitstoot van zo’n 137 gram CO2 is de uitstoot hoger dan die van bijvoorbeeld de BMW 320i. En aangezien de uitstoot gevolgen heeft voor de BPM, heeft dat weer nadelige gevolgen voor de prijs. Optioneel is de 2,0 liter turbomotor ook te koppelen aan vierwielaandrijving.
Lees ook:
Ook interessant
-
Wegenbelasting hybrides omhoog: wordt zelfs diesel aantrekkelijk?
-
Zoveel geld verwacht BMW te verliezen door alle importheffingen
-
Toch ineens een goedkopere Tesla, dit weten we over de mini-Y
-
Elektrisch, benzine of diesel: dit soort auto’s gaan volgens onderzoek het langst mee
-
Extreme Pagani Huayra R voor het allereerst in Nederland te zien
-
Brazilië bouwt snelweg voor klimaattop, kapt daarvoor regenwoud
-
Bovag: ‘Aanschafbelasting bpm moet worden afgeschaft’
-
Seat heeft alleen toekomst met elektrische auto, maar krijgt die niet
-
Nieuwe Mercedes-EV heeft bijna 800 kilometer range
-
Zo ontzettend veel kost het hebben van een auto ieder jaar!
-
Skoda komt met zevenzits Hyundai Ioniq 9- en Kia EV9-concurrent
-
Waarom vakbonden vrezen voor faillissement Europese Ford-tak