Alle specificaties van de Alfa Romeo Giulia
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FAlfa-Romeo-Giulia-Autovisie.nl-3.jpg)
Nu Alfa Romeo eindelijk het doek van de normale versies van de Giulia heeft getrokken, komen ook de eerste specificaties naar buiten. En dat betekent ook goed nieuws voor zakelijk rijders.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FAlfa-Romeo-Giulia-Autovisie.nl-4.jpg)
Diesel
De Giulia wordt bij zijn verkoopstart over een paar maanden geleverd met twee verschillende uitvoeringen van de 2,2 liter dieselmotor. De instapversie krijgt 150 pk en 380 Nm en is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Dit is de enige versie waar (nog) geen opgegeven verbruik van bestaat. Sprinten naar 100 km/h doet hij in 7,9 tellen.
Een trede hoger vinden we de 180 pk sterke variant, die eveneens 380 Nm krijgt, waarschijnlijk door het limiet van de versnellingsbak. Deze versie verbruikt 4,2 liter diesel op 100 kilometer. Goed voor een CO2-uitstoot van zo’n 111 gram per kilometer. Een sprint naar 100 km/h gaat in 7,2 seconden. Dezelfde motor, maar dan gekoppeld aan de achttraps automaat heeft hetzelfde verbruik en dezelfde uitstoot, terwijl het koppel met 450 Nm wel een stuk hoger ligt. De sprint gaat 0,4 seconde sneller en in 6,8 tellen moet de Giulia JTDm 180 de 100 aantikken. Interessant voor de zakelijke markt is de laatste versie: ook deze auto krijgt 180 pk en 450 Nm, maar door een paar kleine aanpassingen (die Alfa ‘Eco’ noemt, zoals EfficientDynamics bij BMW en ultra bij Audi) daalt het verbruik naar 3,8 liter op 100 kilometer gemiddeld. Dat levert hem een uitstoot van zo’n 100 gram CO2 per kilometer op: goed voor 21% bijtelling. Later volgt waarschijnlijk nog een versie met een 1,6 liter dieselmotor.
Benzine
Een 2,0 liter turbomotor met 200 pk wordt leverbaar bij de aftrap van de Giulia. Hij sprint in 6,6 seconden naar de 100 km/h en heeft een gemiddeld verbruik van 5,9 liter op 100 kilometer. Met een uitstoot van zo’n 137 gram CO2 is de uitstoot hoger dan die van bijvoorbeeld de BMW 320i. En aangezien de uitstoot gevolgen heeft voor de BPM, heeft dat weer nadelige gevolgen voor de prijs. Optioneel is de 2,0 liter turbomotor ook te koppelen aan vierwielaandrijving.
Lees ook:
Ook interessant
-
Wordt de ET5 Touring de doorbraak van Nio in Nederland?
-
MG 4 Electric met 520 kilometer range is opeens 3500 euro goedkoper
-
Ni hao, er komen nog eens 3 Chinese automerken naar Europa
-
Dit kost de nieuwe Toyota C-HR in Nederland
-
Aan de filezwaarte kun je zien dat we niets hebben geleerd van corona
-
Hoe duur kan je de goedkoopste auto van Nederland maken?
-
En dat is alweer Porsche Cayenne nummer tien…
-
Jongeren en randstedelingen de pineut door extreme stijging autoverzekering
-
Elektrische Audi R8 is Tesla Roadster-killer met mogelijk 1700 pk
-
Koopwijzer: Mercedes-Benz CLS (C 257) – problemen, uitvoeringen en prijzen
-
Nederlands elektrische auto-alternatief te koop voor habbekrats
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V