Nederlander niet bang om 60.000 euro voor een Hyundai te betalen
Toen we voor ‘t eerst de prijs van de rijkst uitgeruste Ioniq 5 onder ogen kregen, schrokken we even. Maar blijkbaar heeft de Nederlandse consument er geen moeite mee om bijna 60.000 euro voor een Hyundai te betalen.
Alle eerste edities, die onder de noemer Project 45 verschijnen, zijn namelijk al uitverkocht. De importeur krijgt in ieder geval 200 exemplaren naar ons land en die zijn allemaal al vergeven aan consumenten. Althans, aan de mensen die de auto hebben gereserveerd. Zij zullen volgende week eerst zelf de Ioniq 5 ontdekken. Zien ze af van hun reservering, dan staan er nog heel wat mensen op de wachtlijst te trappelen om alsnog de Ioniq 5 Project 45 te reserveren. In totaal bouwt Hyundai 3000 exemplaren van de eerste rijke editie van de Ioniq 5. Of er na die 200 nog meer exemplaren naar ons land komen, is nog niet bekend.
Hyundai Ioniq 5: premium specificaties voor een premium prijs
Vierwielaandrijving en zonnepanelen
Die auto kost dus net geen 60.000 euro, 58.995 om precies te zijn. Dan krijg je wel de rijkst uitgeruste Ioniq 5 die er is. Dat begint bij de aandrijflijn, want in dat geval heeft de auto een motor op de voor- en achteras, samen goed voor 225 kW. Het batterijpakket meet 72,6 kWh, de bijbehorende actieradius is nog niet bekend. Hyundai meldt al wel dat de achterwielaangedreven variant met hetzelfde batterijpakket zo’n 480 kilometer op een lading stroom komt. De versie met twee elektromotoren komt dus iets minder ver.
De Ioniq 5 zit standaard al goed in z’n spullen, maar de Project 45 heeft onder andere pixel-led-verlichting, elektrisch verstelbare voorstoelen en achterbank én zonnepanelen op het dak. Die zijn volgens Hyundai op jaarbasis goed voor zo’n 1000 kilometer. Mits de zon het hele jaar door goed schijnt, natuurlijk.
Goedkopere Ioniq 5
Hyundai komt binnenkort met de prijzen van minder rijk uitgeruste en potente versies van de Ioniq 5. Zo komt er namelijk ook een variant met enkel achterwielaandrijving (125 kW) en een kleiner batterijpakket (58 kWh), die een stuk goedkoper moet zijn dan de nu bekende Ioniq 5 Project 45.
Lees ook:
Ook interessant
-
Te koop – Hoe leuk de nieuwe Renault 5 ook is, deze is leuker!
-
Veiligheidsclubs in brief aan Europese Commisie: ‘Verbied de Tesla Cybertruck!’
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Team Alert trapt wijd open deur in: ‘Jongeren overschatten hun rijvaardigheid’
-
Mercedes-AMG GT 63 Pro: duurste en dikste, maar niet de sterkste
-
Toch met dieselbusjes in binnenstad? Dit wil de Tweede Kamer
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland