25 centimeter en 43 kilometer meer in de Volkswagen ID.Buzz XXXL
De nieuwe Volkswagen ID.Buzz krijgt er niet alleen behoorlijk wat lengte bij, ook is de actieradius flink gegroeid. Autovisie vertelt je in bovenstaande video alles over de XXXL-variant van de elektrische Volkswagen-bus.
De bus is zowel qua lengte als qua wielbasis 25 centimeter gegroeid, waarmee de extra lange Volkswagen ID.Buzz er nu optioneel als zevenzitter is. Ondanks zijn forse postuur is de luchtweerstand nagenoeg hetzelfde gebleven. De EV heeft een luchtweerstandcoëfficiënt van 0,29, vergelijkbaar met een Volvo EX90. Niet gek voor een flinke bus. Een windtunnellieveling zoals deze auto haalt een luchtweerstandcoëfficiënt van 0,21.
Actieradius van de nieuwe Volkswagen ID.Buzz
De luchtweerstand is bij EV’s uiteraard van groot belang omdat het invloed heeft op de actieradius. Dankzij een groter accupakket is de range van de ID.Buzz erop vooruit gegaan. Naast de 77 kWh-accu is dankzij de verlengde wielbasis nu ook plek voor een 86 kWh-batterij in de nieuwe Volkswagen ID.Buzz. De range wordt daarmee voorlopig geschat op 460 kilometer. Dat zijn er 43 meer dan de standaard ID.Buzz met 77 kWh-accupakket. Daarnaast is de bus nu ook als 286 pk-variant leverbaar. In dit uitgebreide verhaal lees je meer over deze nieuwe Volkswagen ID.Buzz
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom de nieuwe iPhone handig is voor Tesla-eigenaren
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Mercedes-Benz E-klasse
-
Meer dan 50% van de Nederlanders overweegt geen Chinese elektrische auto
-
Deze goedkope elektrische sportwagen koop je voor het geld van een Golf
-
Mercedes-AMG verliest langzaam zijn cilinders: de nieuwe GLC Coupé 43 en 63
-
Dit is de duurste elektrische occasion van Nederland
-
De toekomstige Nissan Micra als hot hatch!
-
Is de 911 S/T de duurste, puurste en lichtste Porsche?
-
Je raadt nooit de motor van deze caravan/camper-Volkswagen T1
-
Vaak krassen op je auto? Deze optie voorkomt ze, aldus Elon Musk
-
‘Goedkope’ Chinese concurrent Mercedes G-klasse kan varen!
-
De allereerste hybride is zuinig en koop je voor minder dan een elektrische fiets