2-miljoenste hybride Toyota in Europa een feit
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota-hybride-familie.jpg)
Toyota heeft zijn tweemiljoenste hybridemodel afgeleverd in Europa. Daar had de Japanse autofabrikant in totaal achttien jaar voor nodig. Toyota streeft wereldwijd naar een jaarverkoop van 1,5 miljoen hybridemodellen per 2020.
Twaalf miljoen hybrides
Het tweemiljoenste exemplaar – een Toyota C-HR Hybrid – werd onlangs overhandigd aan een klant in Polen. Toyota voert op dit moment 34 hybridemodellen die in negentig verschillende landen worden verkocht. Toyota levert in Nederland zeven hybrides. Kijken we naar de teller wereldwijd, dan heeft Toyota al dik twaalf miljoen hybrides verkocht. Van die twaalf miljoen Toyota-hybrides, gerekend vanaf 2000, zijn er in Nederland exact 124.020 exemplaren verkocht. Best een flink aantal.
Marktaandeel
De keuze van de Toyota-koper valt steeds vaker op een hybride. Niet heel vreemd, omdat de conventionele benzine-aandrijflijn steeds meer uit het gamma van Toyota verdwijnt. Dan blijft er weinig te kiezen over. Hoe dan ook, in 2011 koos nog 10 procent van de Toyota-klanten voor een hybride. Inmiddels is dat 47 procent. Daarmee is bijna de helft van alle verkochte Toyota-modellen in Europa van een hybride aandrijflijn. In Nederland komt het aandeel uit op 52 procent, meer dan de helft dus.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nee, de nieuwe Ferrari draagt niet de naam Elettrica
-
CBS: plug-in hybrides stoten meer fijnstof uit dan diesels
-
Lynk & Co 900-ontwerper: ‘ook ik zie de gelijkenissen met Range Rover’
-
Hyundai gelooft nog steeds in waterstof: dit is de Nexo
-
Mercedes vindt het stuurwiel opnieuw uit, zodat jij een filmpje kan kijken
-
Duik in de prijslijst: dit kost de DS N°8 in Nederland
-
Deze BMW Neue Klasse is een soort oversized nachtlampje
-
Nieuwe Lexus ES en Toyota bZ7: eentje komt sowieso naar Europa
-
Nieuwe N7 kan eerste Chinese Nissan in Europa worden
-
Firefly moet jou uit de Volvo houden, maar vergeet iets belangrijks
-
Waarom je een VR-bril op moet om nieuwe Porsche te configureren
-
Zeekr-topman: ‘Europeanen omarmen nu juist Chinese elektrische auto’s’