Overheid biedt origineel Nederlandse lowrider aan met hydraulische vering

Jaarlijks neemt de overheid om tal van redenen auto’s in beslag. Deze worden vervolgens verkocht door het Ministerie van Financiën. Hoewel veel auto’s niet echt de moeite waard zijn, duiken er soms pareltjes op in de showroom van Domeinen Roerende Zaken.

Ditmaal staat er een Oldsmobile Cutlass Supreme te koop. Via de site van de overheid kan je bieden op de auto’s. Bied je het hoogste bedrag dan kan je de auto ophalen. Dit bedrag is niet wat je uiteindelijk moet neerleggen voor jouw vers aangekochte bolide. Bovenop je bieding komt nog 15 procent ‘opgeld’.

Oldsmobile Cutlass Supreme lowrider

Een opvallende lak, spaakvelgen en natuurlijk hydraulische vering). De Oldsmobile Cutlass Supreme die wordt aangeboden bij de Nederlandse overheid is een echte lowrider.

Nederlandse overheid, Oldsmobile Cutlass Supreme lowrider
(Afbeelding: Domeinenrz)

Waar je in Amerika deze auto nog wel eens tegenkomt, zien we in Nederland de aangepaste auto’s eigenlijk niet. Opvallend is dan ook dat er een in beslag is genomen met Nederland kenteken. Wellicht nog opvallender is dat de auto dit kenteken al heeft sinds 1981 en dus vanuit de fabriek in ons land is geleverd.

Nederlandse overheid, Oldsmobile Cutlass Supreme lowrider
(Afbeelding: Domeinenrz)

De lowrider is een vierde generatie Oldsmobile Cutlass Supreme en werd destijds besteld met de kleinste motor: een 3,8-liter V6 van Buick. Dit motorblok levert 112 pk en 258 Nm aan koppel. De benzineslurpende krachtcentrale zit gekoppeld aan een automatische transmissie. Hiermee sprint de Amerikaan van 0 naar 100 kilometer per uur in zo’n 15,8 seconden.

Een bijzonder in- en exterieur

Maar om snelheid draait het bij een lowrider niet. Waar het om draait is opvallen, en dat doet-ie dan ook. Dit kunstwerk is uitgevoerd in een oranje exterieurkleur. Binnenin zie je de tint terug. Ook opvallend, een stuur van kettingschakels.

(Afbeelding: Domeinenrz)

Naast voor- en achteruit kan de lowrider ook omhoog door middel van hydraulische vering. Hiervoor loopt een bedieningspaneel vanuit de kofferbak richting de voorstoelen.

“Met schakelaars kan ik de Chevrolet Caprice laten bouncen”

De auto bij de Nederlandse overheid heeft op dit moment geen APK, maar heeft slechts 83.730 mijl (134.750 kilometer) op de teller staan. Bieden op de auto kan via de verkoopsite.

Reageer op artikel:
Overheid biedt origineel Nederlandse lowrider aan met hydraulische vering
Sluiten