Stijn Kuster
Stijn Kuster Extra 29 okt 2022
Leestijd: 1 minuut

Vijf vragen aan Frank Stippler, Audi-fabriekscoureur

Frank Stippler (47) is een Duitse autocoureur, die nu vooral ontwikkelingswerk doet voor Audi. Hij heeft gereden in de DTM, de Porsche Supercup en is erg succesvol in historische races.

In de rubiek ‘vijf vragen’ gaan we iedere twee weken in gesprek met een spraakmakend, belangrijk of interessant persoon binnen de autobranche. Zelfs autoliefhebbende BN’ers geven zo nu en dan een inkijkje in hun auto-levensloop.

Frank Stippler
(Afbeelding: Fiat)

1 – Wat was je eerste auto? 

Een Fiat Panda 34, die ik van mijn moeder kreeg toen zij een Cinquecento kocht. Het is ook de auto waarmee ik mijn eerste Nordschleife-rondjes heb gereden! Nu koop ik elke tien jaar een nieuwe Panda voor m’n moeder. 

Frank Stippler
(Afbeelding: Alfa Romeo)

2 – Welke auto’s heb je nu? 

Ik heb er een aantal verloren in de Eifel-overstromingen van vorig jaar. Maar ik heb er nog steeds heel wat, waaronder een Alfa 2000 GTV uit 1975, wat denk ik mijn favoriet is. 

3 – Wat is je droomauto? 

De Alfa Romeo 179 Formule 1-auto met V12 uit begin jaren tachtig. Dat was mijn lievelingsauto toen ik zes jaar oud was, omdat ik uit een echt Alfa-gezin kom. Ik kreeg ‘m toen als modelauto en 40 jaar later heb ik hem in Monaco eindelijk echt kunnen rijden. 

Frank Stippler
(Afbeelding: Audi)

4 – Wat is je favoriete herinnering waarin een auto de hoofdrol speelt? 

Mijn eerste overwinning in de 24 Uur van de Nürburgring in 2012 met de Audi R8 LMS. Ik was zo lang met die auto bezig geweest en al een aantal keren dichtbij geweest, dus toen het na vijf jaar eindelijk lukte, was ik erg blij. 

(Afbeelding: Fiat)

5 – In welke auto wil je nooit gezien worden? 

Ik moet zeggen dat ik nog altijd heel erg houd van de Fiat Panda, maar ik kies hierbij toch voor de Multipla! 

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.