Zie hier de eerste stekker-Brabus
Zelfs tuningbedrijf Brabus kan niet meer om de hybridetrend heen. Door de komst van de S 500 Plug-in Hybrid is de van oudsher Mercedes-Benz AMG-pimper in staat om de eerste plug-in te presenteren: de PowerXtra B50 Hybrid.
Heel schokkend is de S 500 Plug-in Hybrid overigens niet, want afgezien van het typische (en optionele) Brabus-maatpak vallen de onderhuidse wijzigingen mee. Brabus heeft alleen het vermogen van de standaard 333 pk sterke V6 benzinemotor opgepept met 52 pk en 70 Nm trekkracht. Het vermogen komt daardoor uit op 385 pk en 550 Nm. Het systeemvermogen wordt uiteraard ook hoger, want in combinatie met de elektromotor komt de output uit op 500 pk en 890 Nm. De plug-in-Brabus moet daarmee in 4,9 tellen naar 100 km/h kunnen sprinten en door naar een begrensde topsnelheid van 250 km/h.
“De wereld wordt vreemder en vreemder: een Brabus met 14 procent bijtelling…”
Of de CO2-emissie is gewijzigd, kan Brabus niet melden. Mocht dat niet zo zijn, dan kan deze Brabus PowerXtra B50 Hybrid in Nederland gereden worden met 14 procent bijtelling. Met dat verhaal troef je andere Brabus-rijders vast en zeker af in het clubcafé, ahum.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland