Zevenduizend banen weg bij Volkswagen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fvolkswagen-t-roc-r-2019-foto-19.jpg)
Volkswagen gaat zevenduizend banen schrappen. De autofabrikant wil daarmee de productiviteit verhogen en tegen 2023 bijna 6 miljard euro per jaar besparen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fvolkswagen-t-roc-r-2019-foto-19.jpg)
Er worden geen mensen ontslagen. Volgens Volkswagen wordt oudere medewerkers vervroegd pensioen aangeboden en worden sommige openstaande functies niet vervuld. Alle maatregelen moeten er onder meer voor zorgen dat de winstmarge van Volkswagen in 2022 op 6 procent komt te liggen. Vorig jaar was dat 3,8 procent, onder meer door de problemen met de invoering van de nieuwe WLTP-cyclus.
Nieuwe softwarebanen
Bij de totale Volkswagen Group werken wereldwijd ongeveer 650.000 mensen, waarvan 185.000 bij Volkswagen zelf. In 2016 kwam het merk met de bonden overeen dat er 30.000 banen mochten verdwijnen, wat op jaarbasis zo’n 3 miljard euro zou schelen. Tot nu toe zijn 6300 posities geschrapt, maar ook 2700 nieuwe softwarebanen bijgekomen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit moet je volgens Audi-designer weten over nieuwe A6 Limousine
-
Leapmotor B01: wordt dit de Tesla Model 3-killer van Stellantis?
-
Abrupte koerswijziging bij Mini: toch investeren in brandstofmotoren
-
Deze auto stoot Golf van troon en is populairste occasion
-
Extreem duur optiepakket bezorgt je sterkste brandstofmotor ooit
-
Suzuki’s eerste elektrische auto weet (nog) niet te overtuigen
-
Deze volledig elektrische Panda is er al vanaf zo’n 5.000 euro
-
Smerige truc van Tesla? ‘Neppe tellerstand om garantie te omzeilen’
-
Duik in de prijslijst: de Mazda 6e – Zo zouden wij hem samenstellen
-
Mazda-topman: ‘Nieuwe MX-5 blijft klein, maar krijgt grotere motor’
-
Lucid Gravity: enorme range en mega ruim, maar niet perfect
-
Dit kost nieuwe Lynk & Co 08 plug-in hybride in Nederland