VW-chef Herbert Diess nu baas Volkswagen Group
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FHerbert-Diess.jpg)
Herbert Diess neemt per direct het stokje over van Matthias Müller als algemeen directeur van de Volkswagen Group. Zijn benoeming is onderdeel van een grote herstructurering van het bedrijf.
Zo gaan de automerken van de groep organisatorisch verdeeld worden in drie categorieën: Volume, Premium en Super-premium. Welk merk waarin komt, is nog niet helemaal duidelijk, maar dat Skoda en Seat in Volume komen en Bugatti en Lamborghini in Super-premium laat zich raden. Daarbij wordt er een speciale eenheid opgericht voor China – wat de grootste markt is voor de Volkswagen Group – en worden de bedrijfswagenmerken bij elkaar gegroepeerd zodat ze als één divisie naar de beurs kunnen worden gebracht.
Elektrische mobiliteit
Matthias Müller (64) volgde in 2015 Martin Winterkorn op als directeur van de Volkswagen Group. Winterkorn trad af na het uitbreken van het dieselgateschandaal. Herbert Diess (59) werkte tot 2014 voor BMW en stapte toen over naar de Volkswagen Group, waar hij aan het hoofd stond van het merk Volkswagen. Hij staat bekend als een harde bezuiniger en voorvechter van elektrische mobiliteit. En dat laatste is belangrijk, want de Volkswagen Group is bezig aan een grote ommezwaai van diesel naar elektrische aandrijving.
Lees ook:
Ook interessant
-
Wegenbelasting hybrides omhoog: wordt zelfs diesel aantrekkelijk?
-
Zoveel geld verwacht BMW te verliezen door alle importheffingen
-
Toch ineens een goedkopere Tesla, dit weten we over de mini-Y
-
Elektrisch, benzine of diesel: dit soort auto’s gaan volgens onderzoek het langst mee
-
Extreme Pagani Huayra R voor het allereerst in Nederland te zien
-
Brazilië bouwt snelweg voor klimaattop, kapt daarvoor regenwoud
-
Bovag: ‘Aanschafbelasting bpm moet worden afgeschaft’
-
Seat heeft alleen toekomst met elektrische auto, maar krijgt die niet
-
Nieuwe Mercedes-EV heeft bijna 800 kilometer range
-
Zo ontzettend veel kost het hebben van een auto ieder jaar!
-
Skoda komt met zevenzits Hyundai Ioniq 9- en Kia EV9-concurrent
-
Waarom vakbonden vrezen voor faillissement Europese Ford-tak