Voormalig Audi-baas Rupert Stadler krijgt miljoenen mee
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Frupert-stadler.jpg)
Dat is toch gek. Als wij worden gearresteerd voor betrokkenheid bij illegale praktijken, dan worden wij op staande voet ontslagen, maar een topman in dezelfde situatie krijgt gewoon miljoenen mee. Neem bijvoorbeeld voormalig Audi-baas Rupert Stadler.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Frupert-stadler.jpg)
Die zit in het gevang omdat de Duitse justitie hem verdenkt van het proberen te beïnvloeden van getuigen. Stadler wordt namelijk verdacht van betrokkenheid bij het dieselgate schandaal. Hij leek lange tijd een van de weinige topmanagers die de dans zou ontspringen, maar is nu min of meer de ‘posterboy’ van de dubieuze Duitse auto-CEO’s geworden.
Contract afkopen
Hoe dan ook, Stadler staat onder verdenking en is niet nog niet veroordeeld, dus kan Audi hem op basis daarvan niet ontslaan. Hij heeft bovendien nog een contract tot 2022. En dat moet Audi afkopen, want het bedrijf wil wel graag van Stadler af natuurlijk. De oud-topman kan dus rekenen op een flinke uitbetaling.
Bram Schot
Vervanger van de opgepakte Stadler is de Nederlander Bram Schot. Die is nu nog interim-directeur, maar zal waarschijnlijk als topman van Audi worden aangesteld. De 57-jarige Schot is sinds 2011 in dienst bij Volkswagen. In september vorig jaar werd hij benoemd tot marketingdirecteur bij Audi.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie