Voor de zoveelste keer: Nee, McLaren bouwt geen SUV!
McLaren is er een beetje klaar mee. Het Britse sportwagenmerk wordt keer op keer gevraagd of het in de toekomst met een SUV gaat komen. Het antwoord was nee, is nee en blijft nee.
Volgens topman Mike Flewitt hoort een SUV gewoon niet bij McLaren, maar dat noemt hij niet eens als het grootste probleem. “Je hoeft geen rekenwonder te zijn om in te zien dat een SUV voor McLaren niet winstgevend kan zijn”, legt hij uit. “We moeten zo’n model van de grond af nieuwe ontwikkelen. Kunnen wij direct een betere versie van de Range Rover of Porsche Cayenne neerzetten? Vast wel, maar dat kost miljarden! Met onze huidige productiecijfers verdienen we zo’n investering nooit en te nimmer terug.”
Achttien nieuwe McLarens
McLaren introduceert tussen nu en 2025 achttien nieuwe auto’s, waarvan alle ‘volumemodellen’ over hybridetechniek zullen beschikken. We gaan onder meer een nieuwe Sports Series zien (nu 540C, 570S en 570GT), een opvolger van de 720S (Super Series) en de aankomende McLaren F1-opvolger, de Speedtail. Vorig jaar verkocht McLaren zo’n 3400 auto’s. Dat aantal moet in 2025 gegroeid zijn naar ongeveer 6000 per jaar. McLaren investeert in de komende jaren 1,2 miljard pond (ruim 1,3 miljard euro) in productontwikkeling.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze sportieve occasion koop je voor minder dan 5.000 euro
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Nieuwe Tesla-versie Full Self-Driving toont zeer gevaarlijk rijgedrag
-
Tweede Kamer wil onderzoek: bespioneren Chinese auto’s ons?
-
Autorijden duur? Tijdens je vakantie ben je veel minder kwijt
-
Bij dit type tankstation is benzine tot 10 procent goedkoper