Verkopen Volkswagen Group storten in door WLTP
![volkswagen_logo_1](https://img.autovisie.nl/images/NhmvOyO-WUA8AHrQFgvj5shRjSA=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fvolkswagen_logo_1.jpg)
De overgang van de NEDC-testcyclus naar de WLTP-methode is de Volkswagen Group niet in de koude kleren gaan zitten. Afgelopen maand kwamen de West-Europese verkopen van het concern uit op 199.600 auto’s, wat 41,5 procent minder is dan in dezelfde periode vorig jaar.
![volkswagen_logo_1](https://img.autovisie.nl/images/nFl5SjVtuq6jHnG2CBQCk0Ya-r8=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fvolkswagen_logo_1.jpg)
In Duitsland ging het zelfs nog slechter. Daar verkocht de Volkswagen Group in september 58.700 auto’s, wat neerkomt op een daling van 45,2 procent. Wereldwijd was de dip 18,1 procent en gingen er zo’n 827.700 auto’s ‘over de toonbank’.
Deze maand nog moeilijk
Uitgesplitst naar merk zien we de volgende resultaten: Volkswagen: 485.000 (min 18,3 procent), Audi: 139.200 (min 22,0 procent), Skoda: 94.800 (min 16,0 procent), Seat: 31.600 (min 20,6 procent) en Porsche: 20.200 (min 3 procent). De Volkswagen Group verwacht dat deze maand nog moeilijk blijft, maar dat de verkopen in november en december weer zullen toenemen.
Groei in eerste negen maanden
Overigens laten alle merken van de Volkswagen Group over de eerste negen maanden van dit jaar groeicijfers zien. Het beste doet Seat het, met een stijging van 17,1 procent naar 415.600 auto’s. Daarna volgen Skoda (plus 7,8 procent naar 871.100 auto’s), Porsche (plus 5,7 procent naar 196.600 auto’s), Volkswagen (plus 2,9 procent naar 4.622.800 auto’s) en Audi (plus 2,0 procent naar 1.407.700 auto’s).
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?