Vauxhall VXR8 GTS-R: Nog een laatste keer knotsgek
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F06%2Fv2.jpg)
De gouwe ouwe Holden Commodore is niet meer, dus moet ook de Vauxhall VXR8 het veld ruimen. Het afscheid komt in vijftienvoud, want zoveel speciale VXR8 GTS-R’s worden er nog gebouwd.
Dat zijn dan gelijk de krachtigste auto’s die Vauxhall (en daarmee nu ook de PSA Group) ooit heeft gebouwd. Ze brengen 595 pk aan het asfalt uit een 6,2 liter supercharged V8. De Vauxhall moet daarmee Holden voor laten gaan, want in Australië zwaaide dat merk de Commodore uit met de 645 pk (!) leverende GTSR W1.
LEES OOK: OFFICIEEL – PSA GROUP IS NIEUWE EIGENAAR OPEL
Zowel in de Holden als in de Vauxhall gaan al die rollende spieren via de achterwielen naar het asfalt. De VXR8 GTS-R heeft een sperdifferentieel, grotere remmen met sterkere klauwen en 20 inch lichtmetalen wielen. Zoals gezegd komen er slechts vijftien exemplaren op de Britse markt. En nog wel voor een ‘redelijke’ prijs ook. De Vauxhall VXR8 GTS-R – met 595 pk, vergeet dat niet – kost niet meer dan 74.500 pond (net geen 85.500 euro).
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F06%2Fv1.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Tesla liegt klanten voor: ‘Video zelfrijdende auto in scène gezet’
-
Tesla-topman Musk denkt dat grootste rivaal uit China zal komen
-
Dit kost de Lucid Air Grand Touring in Nederland, goedkoper dan Tesla Model S?
-
Occasions: 3 tweedehands auto’s waarmee je een caravan kan trekken voor maximaal 10.000 euro
-
ViaPlay wordt duurder: zo stream je Formule 1 goedkoper of gratis
-
Autovisie Kennisquiz: lang leve de ledlichtunits (2/2)
-
Laat de Hummer maar komen: EU wil zwaardere auto’s toestaan met rijbewijs B
-
Dit is hoe groot het accupakket van Tesla’s elektrische vrachtwagen (Semi) is
-
Dochteronderneming Nederlandse Lightyear falliet
-
Deze bijzondere Audi Activesphere heeft een laadbak
-
Peugeot wil Europa’s grootste EV-fabrikant worden, en dit is hoe
-
5 redenen om (niet) een elektrische camper te kopen