Toyota stelt zijn hybridepatenten vrij beschikbaar
Toyota stelt zijn hybridepatenten vrij beschikbaar aan andere fabrikanten. Op die manier probeert het bedrijf ervoor te zorgen dat meer merken met hybrides komen in plaats van elektrische auto’s. Toyota heeft namelijk zwaar ingezet op de technologie.
De Japanse fabrikant heeft bijna 24.000 patenten op de hybridetechniek die in zijn Prius-modellen wordt gebruikt. Alle patenten – behalve die op de lithium-ion batterijtechnologie van Toyota – zijn beschikbaar voor concurrenten. Het bedrijf zegt zelfs onderdelen als motoren, omvormers en batterijen aan derden te willen leveren.
Geen laadinfrastructuur nodig
Prius Wagon en Prius C
De eerste generatie Prius werd in 1997 geïntroduceerd. Zes jaar later kwam zijn vervanger op de markt, die overstapte op een hatchbackcarrosserie (de eerste Prius was een compacte sedan). Van de derde generatie (2009) kwam ook een grotere Prius Wagon-variant op de markt. In markten buiten Europa levert Toyota ook een compacte Prius C-versie. Sinds 2012 is er een Prius Plug-in Hybride.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste