Stoer ding: Toyota GR Supra TRD Performance Line Concept
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota-gr-supra-trd-performance-line-concept-2019-1.jpg)
Hij was al aangekondigd, en nu heeft Toyota de GR Supra TRD Performance Line Concept officieel gepresenteerd. Zoals verwacht gaat het bij dit studiemodel vooral om uiterlijk vertoon, al hebben alle aanpassingen wel een functie.
Osaka Automesse
De Toyota GR Supra TRD Performance Line Concept debuteert op de Osaka Automesse in de Japanse Kansai-regio en laat zien welke accessoires Supra-kopers straks eventueel kunnen bestellen voor hun Supra.
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota-gr-supra-trd-performance-line-concept-2019-2.jpg)
Extra sportieve looks
Toyota geeft de TRD Performance Line Concept extra sportieve looks. Veel componenten zijn van koolstofvezel vervaardigd, zoals de frontspliter, zijskirts, achterspoiler en zijstukken voor de achterbumper. Opvallend zijn ook de koolstofvezel delen op de portieren. Alle aanpassingen resulteren volgens Toyota in extra veel downforce en meer controle. Toyota monteert ook 19-inch TRD-lichtmetaal in de kleur zwart met Michelin Pilot Sport 4S-banden.
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota-gr-supra-trd-performance-line-concept-2019-5.jpg)
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota-gr-supra-trd-performance-line-concept-2019-3.jpg)
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota-gr-supra-trd-performance-line-concept-2019-4.jpg)
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota-gr-supra-trd-performance-line-concept-2019-6.jpg)
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota-gr-supra-trd-performance-line-concept-2019-7.jpg)
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota-gr-supra-trd-performance-line-concept-2019-1.jpg)
Aandrijflijn
De aandrijflijn is niet aangepast. Onder de motorkap ligt dus een 3,0-liter zescilinder lijnmotor met turbo, goed voor 340 pk en 500 Nm. De BMW-motor levert zijn maximale koppel van 500 Nm tussen 1.600-4.500 toeren per minuut. Toyota koppelt de zespitter aan een achttraps automaat. Een viercilinder met ongeveer 265 pk volgt later. Ook werkt Toyota aan een GRMN-performancemodel met meer power.
Lees ook:
- Nu geen zes, maar vier! - Toyota Supra 2.0 - Supertest 2020
- Vakantietip: de Nockalmstrasse in Oostenrijk - Video
- De zware bevalling van de Toyota GR Supra - Sjoerds Weetjes #176
- Vijf keer: de leukste coupés van de afgelopen vijf maanden
Ook interessant
-
Toyota BZ4X is meer dan een elektrische Toyota
-
Verlengde Audi A7 is alleen voor China, A7L
-
Elektrische EQB zet transformatie Mercedes-gamma voort
-
Max Verstappen verrast: winst in tweede race van het seizoen
-
Dit is de voorloper van de Mercedes EQS, de F015 uit 2015
-
En dit is 6, de ID.6 van Volkswagen
-
Vijf redenen waarom je de nieuwe BMW M3 (niet) moet kopen
-
Audi Q4 E-tron Sportback wél van meet af aan gepland
-
Autovisie Kennisquiz: 11 estates in het D-segment
-
Einde training voor Max Verstappen: opnieuw technische problemen
-
Apple lijkt nu toch echt met een elektrische auto te komen
-
ANWB Wegenwacht gaat elektrisch met nieuwe Volkswagen