Tesla roept Model S terug om probleem met stuurbekrachtiging
Wereldwijd moeten zo’n 123.000 Tesla Model S’en terug naar de… Tja, waar eigenlijk naar terug, want Tesla heeft geen dealers. Hoe dan ook, er is een probleem met de stuurbekrachtiging dat verholpen moet worden.
Het probleem kan zich bij alle Model S’en van de eerste generatie voordoen (voor april 2016 gebouwd). Volgens Tesla kan er buitensporig veel roest ontstaan bij een aantal bouten van de stuurbekrachtiging. Als de bouten stukgaan, valt de bekrachtiging uit, maar is de Model S nog wel te besturen. Er zijn nog geen incidenten geweest, aldus Tesla.
Met zout gestrooid
De fabrikant meldt dat het probleem met de roestvorming zich vooral voordoet in koudere landen, waar relatief veel met zout wordt gestrooid. En dat komt nou net slecht uit, want de Model S is vooral populair in Noorwegen, Denemarken, Nederland, Duitsland, Zwitserland en Zweden. Alle Model S-bezitters worden door Tesla op de hoogte gesteld.
Lees ook:
Ook interessant
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 5)
-
De beste 9 Europese SUV’s: stijl, prestaties en veelzijdigheid
-
Deze Volkswagen had eigenlijk een Cupra willen zijn
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 4)
-
Extreemste Skoda Citigo is een diesel om Porsches mee te pesten
-
Duik in de prijslijst: dit kost de MG 3 inclusief opties
-
Vraag Porsche Taycan stort in, brandstofmodellen juist populair
-
Elektrische auto kopen? Bij MG krijg je nu duizenden euro’s korting
-
Zou jij miljoenen dollars betalen voor deze speciale Saleen S7?
-
Dure auto’s in LA worden met grof geschut uit de weg geruimd