Spoilerloos, met handbak: Porsche 911 GT3 Touring Package
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FPorsche-911-GT3-Touring-Package-3-Autovisie.nl_.jpg)
Hij mist de sexy strepen en de lekkere naam, maar in feite kijk je hier naar de overtreffende trap van de 911R. De Porsche 911 GT3 Touring Package heeft alles van de nieuwe 911 GT3, maar dan in een wat minder heftige verpakking.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FPorsche-911-GT3-Touring-Package-2-Autovisie.nl_.jpg)
Checklist
Zou Porsche in één klap alle speculanten – want die waren er enorm veel met de 911R – willen straffen? Je zou het bijna zeggen… De Porsche 911 GT3 Touring Package zet namelijk een hoop vinkjes op de 911R-checklist. Atmosferische 4,0 liter boxermotor met 500 pk? Check. Geen achterspoiler? Check. Alleen leverbaar met een handbak? Check. Maar die motor, dat is niet de motor van de 911R, maar de nog meer toeren draaiende motor van de nieuwe 911R. En de handbak, ja, die is ook nét weer een beetje fijner geworden.
Samenstellen
Waar je bij een 911R behoorlijk beperkt werd in de aanpasmogelijkheden, kun je de Porsche 911 GT3 Touring Package uitrusten met nagenoeg elke optie die je ook op een GT3 kunt krijgen. Andere stoelen, LED-koplampen, alle exterieur- en wielkleuren, keramische remmen, het liftsysteem voor de voorkant, andere audiosystemen en ook het Sport Chrono Pakket zijn gewoon te selecteren. Porsche combineert zwart leer met zwart stof in het interieur. De sierlijsten zijn van zwart aluminium. Alles om de bestuurder maar niet te veel af te leiden van hetgeen waar het allemaal om draait: autorijden. Daarmee is het Touring Package ook geheel in lijn met het gelijknamige pakket voor de 911 Carrera RS uit 1973.
Gurney Flap
De 911 GT3 met Touring Package deelt zijn achterspoiler met de normale 911 Carrera. Hij klapt automatisch uit, wanneer dit gebeurt is afhankelijk van de motortemperatuur. Er is echter één klein verschil, want Porsche past een ‘Gurney Flap’ toe, een klein recht randje dat de aerodynamica beïnvloedt. Vooral van achteren is dit randje duidelijk te zien. Toch kun je ervan uitgaan dat hij fors minder neerwaartse druk zal leveren dan de enorme achtervleugel van de normale GT3.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FPorsche-911-GT3-Touring-Package-5-Autovisie.nl_.jpg)
Cijfers
Door zijn kleinere spoiler zou je misschien dat hij sneller wordt. Dat is echter niet het geval. Met het Touring Package haalt de 911 GT3 een topsnelheid van 316 km/h. Daarmee is hij 4 km/h minder snel dan een handgeschakelde GT3 en 2 km/h minder snel dan een GT3 met PDK. Naar de 100 km/h sprint hij echter – net als de GT3 met handbak – in 3,9 seconden en dat is weer een tiende trager dan een 911R. Ach ja, zo blijft het altijd wat. De prijs is nog niet bekend, maar wordt spoedig vrijgegeven. Voor je beeld: een 911 GT3 is er vanaf 229.300 euro, dus als je rekent op 250.000 euro, valt het waarschijnlijk mee.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FPorsche-911-GT3-Touring-Package-6-Autovisie.nl_.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit was eerste auto van Christian Horner, baas van Max Verstappen
-
Met EV op vakantie? Deze landen hebben vaakst laadpalen op de camping
-
Kia: ‘Te veel EV’s verkopen is een probleem, te veel brandstofauto’s ook’
-
Nee, de batterij van jouw elektrische auto wordt helemaal niet snel slecht!
-
Waarom je de Volkswagen Golf GTI Edition 50 liever niet in de regen rijdt
-
Nieuwe Italiaanse supercar ken je nog niet | Sjoerds Weetjes 456
-
Met dit eenvoudige ‘werk’ verdien je 100.000 euro als klikspaan
-
Volkswagen ID.2 R krijgt de elektromotoren op een bijzondere plek
-
Elektrische rijders massaal misleid: 50% van laadfacturen klopt niet
-
Citroën C3- en DS 3-bezitters mogen niet meer in hun auto rijden! Wat nu?
-
Op dit Europese eiland geldt geen maximumsnelheid
-
Nieuwe Tesla Model Y-concurrent komt toch naar Nederland! Dit kost-ie