Robin Frijns gaat DTM voor Audi rijden
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Frobinfrijns6-e1517238881267.jpg)
De Nederlandse coureur Robin Frijns heeft het enige beschikbare stoeltje binnen Audi Sport voor het 2018-seizoen van het DTM weten te veroveren. Bij de Duitse autobouwer verliet van de zes coureurs alleen meervoudig DTM-kampioen Mattias Ekström het team.
Frijns stond al bij Audi Sport Customer Racing onder contract als GT-coureur, maar komt dit jaar als officiële fabriekscoureur voor het Duitse merk uit. De 26-jarige Nederlander is al sinds 2015 voor Audi via klantenteams in diverse GT-kampioenschappen actief. Frijns stond eerder onder contract bij de Formule 1-teams van Sauber en Caterham, maar wist niet door te stoten tot een van de eerste rijders van de renstallen.
Talent
“Robin liet bij ons toen al een ijzersterke indruk achter en sindsdien zijn we hem niet meer uit het oog verloren,” verklaart Dieter Gass, Head of Audi Motorsport. “In de Audi R8 LMS heeft hij laten zien wat hij kan en ook in onze Formule E-simulator heeft hij blijk gegeven van zijn talent. Afgelopen jaar heeft René Rast bewezen dat je zelfs als rookie mee kunt dingen naar de titel in de DTM. Robin heeft een enorm potentieel en Audi staat er qua rijders line-up voor de DTM 2018 uitstekend voor, daar zijn we van overtuigd.”
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Frobinfrijns6-e1517238881267.jpg)
Mattias Ekstrom
Frijns stapt in het team dat verder bestaat uit Loïc Duval, Jamie Green, Nico Müller, René Rast en Mike Rockenfeller. In deze samenstelling won Audi in 2017 alle drie kampioenschapstitels, voor rijders, constructeurs en voor teams). Ekström verliet het kamp. Hij gaat na 17 jaar, 193 races, 23 overwinningen en twee kampioenschapstitels deelnemen aan het World Rallycross Championship.
Zandvoort
De eerste DTM-race staat gepland voor begin mei. In juli strijkt het DTM-circus op het circuit van Zandvoort neer.
DTM-kalender 2018
04–06/05 Hockenheim (D)
18–20/05 Lausitzring (D)
01–03/06 Budapest (H)
22–24/06 Norisring (D)
13–15/07 Zandvoort (NL)
11–12/08 Brands Hatch (GB)
24–26/08 Misano (I)
07–09/09 Nürburgring (D)
21–23/09 Spielberg (O)
12–14/10 Hockenheim (D)
Lees ook:
Ook interessant
-
Je elektrische auto draadloos opladen kan sneller dan je denkt
-
Gaat Genesis Tesla in Europa verslaan met een nieuwe elektrische auto?
-
Eigenaren elektrische auto niet meer bang voor lege accu
-
Volkswagen neemt afscheid van legendarisch model
-
Dit is hoe sommige flitspalen kunnen zien of je gedronken hebt
-
Duik in de prijslijst: BYD Han, einde van de Tesla Model 3?
-
Max Verstappen verkoopt occasion: wil jij deze extreme Porsche?
-
Had of heb jij een ‘sjoemeldiesel’, dan heb je recht op een schadevergoeding
-
Is de opvolger van de Lamborghini Aventador te gecompliceerd?
-
Kan dit!? Dodge Challenger maakt gehakt van Tesla Model S Plaid
-
Wordt deze nieuwe Explorer bestverkochte auto van Ford?
-
Dus toch: EU maakt een plan voor brandstofauto’s na 2035