Range-extender in BMW i3 verleden tijd
BMW stopt met het produceren van de i3 met range-extender. De komst van de grotere accupakketten doet de versie met range-extender de das om.
i3 REX
Het uitgaande model van de BMW i3 werd geleverd met een range-extender, de zogeheten i3 REX-versie. Dit model had achterin een 650 cc grote tweecilinder benzinemotor die actief werd als het accupakket leeg dreigde te raken.
Plug-in hybride
In Nederland werd de REX-uitvoering vrijwel nooit verkocht, omdat de range-extender van de i3 een plug-in hybride maakte en de auto daardoor in de bijtellingscategorie van 22 procent viel. Ook wereldwijd was de vraag naar de i3 REX beperkt. De meeste koper kozen nu al voor een volledig elektrische variant.
120 Ah-accupakketten
Met de introductie van de grotere 120 Ah-accupakketten neemt BMW daarom afscheid van de range-extender. De actieradius van de 120 Ah/42,2 kWh-batterij van 285 – 310 kilometer voor de i3 en 270 – 285 kilometer voor de i3s is volgens BMW groot genoeg om de range-extender met pensioen te sturen.
Snellaadfaciliteiten
“De productie van de i3 met range-extender stopt. In de toekomst verkopen we alleen de puur elektrische versie”, aldus BMW. “Met het grotere elektrische rijbereik in combinatie met de toenemende beschikbaarheid van snellaadfaciliteiten, denken we dat de klant steeds meer voor de volledige elektrische i3 kiest.”
Lees ook:
Ook interessant
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 5)
-
Deze Volkswagen had eigenlijk een Cupra willen zijn
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 4)
-
Extreemste Skoda Citigo is een diesel om Porsches mee te pesten
-
Duik in de prijslijst: dit kost de MG 3 inclusief opties
-
Vraag Porsche Taycan stort in, brandstofmodellen juist populair
-
Elektrische auto kopen? Bij MG krijg je nu duizenden euro’s korting
-
Zou jij miljoenen dollars betalen voor deze speciale Saleen S7?
-
Dure auto’s in LA worden met grof geschut uit de weg geruimd
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 3)
-
Mercedes verkoopt in 2024 een kwart minder elektrische auto’s