Officiële safety car Formula E-kampioenschap 2019 gepresenteerd
BMW is leverancier van de officiële safety car van het ABB FIA Formula E Championship 2019. De keuze is gevallen op de BMW i8 Coupe Safety Car. De auto is voorgesteld tijdens de openingsrace op Autodromo Hermanos Rodriguez in Mexico.
Livery van Michael Scully
De livery van de BMW i8 Coupe Safety Car sluit perfect aan op de kleurstelling van de BMW iFE.18 racers waarmee BMW deelneemt aan het ABB FIA Formula E Championship. Voor het design van de livery is Michael Scully, Head of Design BMW Motorsport, verantwoordelijk.
BMW M-upgrades
Helemaal standaard is de plug-inhybride sportcoupé niet gebleven. BMW heeft de BMW i8 Coupe Safety Car aangekleed met BMW M-componenten, zoals een roll bar, een koolstofvezel achtervleugel, een frontsplitter, sportstoelen van de BMW M4 GTS, een vierpuntsharnas, zwaailampen op het dak, een chassisupgrade en BMW M koolstofkeramische remschijven voor de nodige extra stopkracht.
Teams 2019
Het 2019-seizoen van het ABB FIA Formula E Championship is interessanter dan ooit doordat er meer teams deelnemen. Op de startlijst staan nu de volgende teams: Audi Sport ABT Schaeffler, BMW i Andretti Motorsport, DS Techeetah Formula E Team, Envision Virgin Racing, Geox Dragon, HWA Racelab, Mahindra Racing, NIO Formula E Team, Nissan e-dams, Panasonic Jaguar Racing en het Venturi Formula E Team.
Lees ook:
Ook interessant
-
Te koop – Hoe leuk de nieuwe Renault 5 ook is, deze is leuker!
-
Veiligheidsclubs in brief aan Europese Commisie: ‘Verbied de Tesla Cybertruck!’
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Team Alert trapt wijd open deur in: ‘Jongeren overschatten hun rijvaardigheid’
-
Mercedes-AMG GT 63 Pro: duurste en dikste, maar niet de sterkste
-
Toch met dieselbusjes in binnenstad? Dit wil de Tweede Kamer
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland