Nissan BladeGlider terug als werkend prototype
Het is alweer drie jaar geleden sinds de Nissan BladeGlider gepresenteerd werd op de autoshow van Tokyo. Nu is de auto terug als werkend prototype.
Nissan BladeGlider
Het blijft een bijzondere verschijning, met zijn smalle neus en brede achterkant. Hij is zo aerodynamisch mogelijk en moet toch ook heel stabiel rijden. Toch hoef je de Nissan BladeGlider de komende jaren niet op de weg te verwachten. Met het prototype wil Nissan puur en alleen laten zien dat elektrische aandrijving goed samen gaat met rijplezier. De achterwielen BladeGlider heeft twee elektromotoren die samen 272 pk en 707 Nm leveren. Ze zorgen ervoor dat de 1.300 kg wegende auto in minder dan vijf seconden de 100 km/u aantikt. Tegelijkertijd ligt de topsnelheid boven de 190 km/u.
1+2
Door zijn aparte vorm heeft ook het interieur een andere indeling gekregen. De bestuurder zit alleen voorin en achterin is plaats voor twee passagiers. De portieren ogen – net als de hele auto – heel futuristisch. Ze scharnieren aan de achterkant en openen schuin naar boven toe. Alsof het de omgekeerde portieren van een McLaren P1 zijn. De Nissan BladeGlider heeft geen dak en ook geen buitenspiegels. Aan weerszijden van het stuur zitten beeldschermen waarin het beeld van twee verschillende camera’s wordt weergegeven.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nederlandse sportwagen koop je voor minder dan 15.000 euro
-
Koop nu! Autovisie Speaker voor in jouw elektrische auto
-
Lamborghini presenteert nieuw logo: zo is het veranderd door de jaren heen
-
Busje ombouwen naar camper? Hier moet je aan voldoen
-
Wanhoopsactie: Fisker Ocean nu voor extreem lage prijs aangeboden
-
Prijs Ford Explorer Nederland: goedkoper dan gedacht
-
Let op! Gemeentes geven jou onterecht een bekeuring
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Volkswagen Passat – of toch een ID.7 Tourer?
-
Dit is de nieuwe Porsche Elecster
-
De nieuwe Mercedes-AMG G 63 is nu een hybride
-
Volkswagen Golf of Mercedes? Dit zijn de populairste occasions van 65-plussers
-
Wegenbelasting 2025 en 2026: dit betaal je voor een plug-in hybride