Nieuwe Ford Fiesta trapt af bij 15 mille
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2FFord-Fiesta-2017-Autovisie.nl_.jpg)
Groter en sterker, maar wel goedkoper. De nieuwe Ford Fiesta duikt onder de prijs van zijn voorganger, al is het dan met een paar honderd euro.
Vanafprijs
Toch zijn de verschillen bij de verkoopstart groter. Als koper van een nieuwe Ford Fiesta krijg je namelijk tijdelijk 750 euro korting van Ford. Normaal gesproken begint de Fiesta bij 15.745 euro (250 euro minder dan zijn voorganger), maar na de korting komt de prijs precies onder de 15.000 euro te liggen. Daarmee is de Fiesta zo’n 1700 euro duurder dan de Ka+. Voor dat geld krijg je een driedeurs Fiesta met de 1,1 liter driecilinder met 70 pk, uitgevoerd als Trend. Wil je liever vijf deuren, dan betaal je 500 euro meer: 16.245 euro, of 15.545 euro na de korting.
LEES OOK: NU OFFICIEEL: NIEUWE FORD FIESTA IN DIVERSE SMAKEN
Titanium
De 1,1 liter driecilinder is ook met 85 pk te krijgen. Die versie begint bij 16.495 euro en ook hier geldt een meerprijs van 500 euro voor de vijfdeursvariant. Topversie Titanium is voorlopig op benzine alleen leverbaar met de 1,0 liter EcoBoost turbomotor met 100 pk. De Ford Fiesta is als Titanium alleen met vijf deuren leverbaar en kost dan 19.545 euro, of 21.545 euro als je hem met een automatische versnellingsbak wilt.
Diesel
Dieselen kan met de bekende 1,5 liter viercilinder met 85 pk. De driedeurs Fiesta Trend met die motor kost minimaal 18.495 euro en de vijfdeurs – je raadt het al – 18.995 euro. De topversie met dieselmotor is ook hier voorlopig de Titanium, die weer alleen als vijfdeurs te krijgen is. Die auto kost 20.795 euro.
First Edition
Zoals bij de meeste nieuwe auto’s kun je ook de Fiesta aankleden met allerlei pakketten. Zo levert het merk een Navigation Pack (navigatie + Apple CarPlay en Android Auto + B&O Play geluidssysteem), een Driver Assistance Pack 2 (parkeersensoren voor en achter, elektrisch inklapbare buitenspiegels en een achteruitrijcamera) en Driver Assistance Pack 3 (adaptieve cruise control en een botspreventiesysteem). Normaal gesproken kosten die pakketten samen ruim 2100 euro, maar Ford levert ze in een First Editon Pack op de Titanium bij de eerste modellen voor 995 euro.
Wachten
Ford had bij de onthulling van de Fiesta ook direct de sportieve ST-Line, de luxe Vignale en de ruigere Active laten zien. Op de eerste twee versies moet je nog geduld hebben tot het najaar. De Active volgt in het begin van 2018. Op de topversie, de ST, die onlangs in Genève werd onthuld, is het wachten zelfs tot halverwege 2018.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zeekr onthult ‘Chinese Rolls-Royce Cullinan’ en het is geen EV
-
Nissan diep in de nestjes! Verlies negen keer zo groot als verwacht
-
Wegenbelasting op basis van oppervlak, niet gewicht, moet EV’s helpen
-
Chinese Maybach verkocht voor gigabedrag op autoshow
-
Nee, de nieuwe Ferrari draagt niet de naam Elettrica
-
CBS: plug-in hybrides stoten meer fijnstof uit dan diesels
-
Lynk & Co 900-ontwerper: ‘ook ik zie de gelijkenissen met Range Rover’
-
Hyundai gelooft nog steeds in waterstof: dit is de Nexo
-
Mercedes vindt het stuurwiel opnieuw uit, zodat jij een filmpje kan kijken
-
Duik in de prijslijst: dit kost de DS N°8 in Nederland
-
Deze BMW Neue Klasse is een soort oversized nachtlampje
-
Nieuwe Lexus ES en Toyota bZ7: eentje komt sowieso naar Europa