Mijlpaal voor Alpine: 5.000ste A110 gebouwd
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F5-000-alpine-cars.jpg)
Het gaat goed met Alpine. Het herboren Franse automerk kan de vraag nauwelijks bijhouden en heeft nu al de mijlpaal van 5.000 geproduceerde A110’s bereikt.
Door de overweldigende belangstelling voor de Alpine A110 besloot het dochtermerk van Renault eerder al de productie te verhogen van vijftien tot twintig stuks per dag. De Première Edition die in een gelimiteerde oplage van 1.955 stuks werd gebouwd, was al binnen vijf dagen uitverkocht. En de vraag naar de reguliere, ongelimiteerde uitvoeringen Pure en Légende loopt zo hard, dat de levertijd van de Alpine A110 nu meer dan een jaar bedraagt.
Handwerk
Alpine hecht veel waarde aan exclusiviteit. De A110 wordt deels met de hand gebouwd. De productieverhoging in de fabriek in het Franse Dieppe ging daarom ook heel zorgvuldig.
De A110 heeft een geheel eigen chassis en carrosserie van aluminium. De in het midden geplaatste 1,8-liter viercilinder turbomotor levert 185 kW (252 pk) en 320 Nm trekkracht. Mede dankzij het zeer lage voertuiggewicht van 1.080 kg sprint de Alpine A110 in slechts 4,5 seconden van 0-100 km/u.
De Alpine A110 Pure is in Nederland leverbaar vanaf 64.300 euro. De A110 Légende vanaf 68.100 euro. Er zijn twee dealers, gevestigd in Soesterberg en Hengelo.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze Alpine heeft de mooiste spruitstukken aller tijden
-
Noemt Alpine zijn nieuwste model nou echt een teer zieltje?
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen
-
Waarom de Maserati MC20 GT2 Stradale géén heldenmaker is