Mercedes-Benz Concept A Sedan haat lijnen en vouwen
Even jullie clichékennis testen: Wat laat deze Concept A Sedan zien, volgens Mercedes-Benz? A – Waar het merk absoluut niet met zijn design naartoe wil? B – Dat het merk eigenlijk niet weet wat het wil? Of C – Waar het merk met zijn design naartoe wil?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fm6-1.jpg)
Het antwoord is even duidelijk als in honderden persberichten van tientallen autofabrikanten uitgekauwd. Want inderdaad, deze Concept A Sedan is een voorbode van de nieuwe stijl van Mercedes-Benz. Wat er dan zo anders aan is? Nou, dat weet ontwerpdirecteur Gorden Wagener. Naar eigen zeggen heeft hij de strijd aangebonden met lijnen, plooien en vouwen. Daarvan zitten er vaak te veel op een auto, aldus Wagener.
LEES OOK: VERNIEUWDE MERCEDES-BENZ S-KLASSE TRAPT AF IN SHANGHAI
De Concept A Sedan moet puur en simpel zijn. En dat is ‘ie ook, afgezien van die vreemde, doodse ‘ogen’. Over de techniek meldt Mercedes-Benz niets. We weten alleen dat de Concept A Sedan 4,56 meter lang, 1,87 meter breed en 1,46 meter hoog is en op 20 inch lichtmetaal staat. Zien we hem ooit in productievorm terug? Ja, ongeveer wel, als opvolger van de Mercedes-Benz CLA.
Lees ook:
Ook interessant
-
Laat de Lamborghini Urus staan! McLaren komt met grote SUV, en die is er sneller dan je denkt
-
China probeert stoplichtsprintjes te voorkomen met irritant (en nutteloos) stukje wetgeving
-
Tiener zakt 128 keer voor theorie-examen! Dit is hoeveel dat heeft gekost
-
Volvo gooit handdoek in de ring: schrapt lidar op ES90 en EX90
-
Zo dumpte boorbedrijf Elon Musk stiekem 12 kuub afval, terwijl het beloofde dit niet meer te doen
-
Peugeot vindt sturen en stuurwiel opnieuw uit met deze Polygon
-
Duitse onderzoekers testen 14 auto’s op elektromagnetische straling: zijn EV’s slecht voor je gezondheid?
-
Duitse tuner Brabus verkoopt appartementen en villa’s op eigen eiland, dit kosten ze
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Toyota Urban Cruiser in Nederland
-
Bekend middenklassemerk komt plots met budget-Range Rover
-
F1-auto’s klinken volgens Max Verstappen als ‘stofzuigers’, maar er is hoop
-
Deze goedkope aanstaande klassiekers zijn een goede investering
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fm7-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fm3-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fm5-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fm2-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fm4-2.jpg)