Mercedes-Benz Concept A Sedan haat lijnen en vouwen
![m1](https://img.autovisie.nl/images/xnrlLZ0aVhRgC4hUrezP94ZydbA=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fm1-2.jpg)
Even jullie clichékennis testen: Wat laat deze Concept A Sedan zien, volgens Mercedes-Benz? A – Waar het merk absoluut niet met zijn design naartoe wil? B – Dat het merk eigenlijk niet weet wat het wil? Of C – Waar het merk met zijn design naartoe wil?
![m6](https://img.autovisie.nl/images/VjfkEvdyScAJZ3B8CHEuT9q-NVo=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fm6-1.jpg)
Het antwoord is even duidelijk als in honderden persberichten van tientallen autofabrikanten uitgekauwd. Want inderdaad, deze Concept A Sedan is een voorbode van de nieuwe stijl van Mercedes-Benz. Wat er dan zo anders aan is? Nou, dat weet ontwerpdirecteur Gorden Wagener. Naar eigen zeggen heeft hij de strijd aangebonden met lijnen, plooien en vouwen. Daarvan zitten er vaak te veel op een auto, aldus Wagener.
LEES OOK: VERNIEUWDE MERCEDES-BENZ S-KLASSE TRAPT AF IN SHANGHAI
De Concept A Sedan moet puur en simpel zijn. En dat is ‘ie ook, afgezien van die vreemde, doodse ‘ogen’. Over de techniek meldt Mercedes-Benz niets. We weten alleen dat de Concept A Sedan 4,56 meter lang, 1,87 meter breed en 1,46 meter hoog is en op 20 inch lichtmetaal staat. Zien we hem ooit in productievorm terug? Ja, ongeveer wel, als opvolger van de Mercedes-Benz CLA.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?