Mercedes-AMG CLS 53 eerste van nieuwe AMG-lijn
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fmercedes-benz_cls_63_amg_s-model_2.jpeg)
Mercedes-AMG biedt nu twee soorten modellen aan: ‘instappers’ met de aanduiding 43 en ‘full monty’s’ met de cijfers 63 achterop. Daar komt over enige tijd een Mercedes-AMG CLS 53 bij.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fmercedes-benz_cls_63_amg_s-model_3.jpeg)
Het meest logische is dat de 53-lijn de 43-modellen op termijn gaat vervangen. De aankomende Mercedes-AMG CLS 53 wordt namelijk aangedreven door een nieuwe 430 pk sterke twinturbo zescilinder. Daarmee zit de auto vrij dichtbij de huidige AMG E 43, die tot 401 pk komt. Overigens komt er naar verluidt ook een hybrideversie van de CLS 53 met nog meer vermogen en een lager brandstofverbruik.
Derde generatie CLS
De derde generatie Mercedes-Benz CLS gaat volgend jaar in de verkoop. Wanneer de 53-variant volgt, is nog niet bekend. Naar verwachting komt van de E-Klasse ook een AMG 53, die wordt aangedreven door dezelfde 430 leverende motor als de CLS. Volgens Automotive News komen er van de E-Klasse Coupé en Cabrio alleen een 53-versie, niet een 63-variant met een V8.
Autovisie TV: Mercedes-AMG GT C Roadster versus Audi R8 Spyder
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie