McLaren Brussel komt met speciale MSO-editie 720S Spa 1968
![bruce-mclarens-1968-belgian-win-honored-with-mclaren-720s-spa-68-collection_8](https://img.autovisie.nl/images/WVXWRmWYYfUSzLqMxhxtxvwnlis=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbruce-mclarens-1968-belgian-win-honored-with-mclaren-720s-spa-68-collection_8.jpg)
Als u denkt dat dit gewoon een gele McLaren 720S is, dan heeft u het mis. Het is wederom een speciale uitvoering van McLaren Special Operations (MSO), ditmaal eentje die door McLaren Brussel is besteld. Het is de 720S Spa 68.
![bruce-mclarens-1968-belgian-win-honored-with-mclaren-720s-spa-68-collection_8](https://img.autovisie.nl/images/2nRRMrGC4OBJAzu_dp2YDS5IC84=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbruce-mclarens-1968-belgian-win-honored-with-mclaren-720s-spa-68-collection_8.jpg)
Want er is weer iets ‘te vieren’. Het is namelijk vijftig jaar geleden dat Bruce McLaren zijn eerste Belgische Grand Prix won. Althans, het is december, dus is het vijftig en een half jaar geleden. Hoe dan ook, McLaren Brussel greep de gelegenheid aan om drie speciale 720S-modellen bij MSO te bestellen.
Papaya Orange
Die zijn allemaal uitgevoerd in Anniversary Orange, een kleur die dicht in de buurt komt bij het Papaya Orange van de McLaren M7A van Bruce McLaren. Verder is de speciale editie te herkennen aan afbeeldingen van het Spa-Francorchamps-circuit op de flanken en de stoelen. Op de sleutel staat Spa 1968.
Twinturbo V8
De McLaren 720S wordt aangedreven door een 4,0 liter twinturbo V8. De motor is een doorontwikkeling van de bekende 3,8 liter unit uit de 650S en 675LT. Zoals de naam van het model al verklapt, levert de krachtbron 720 pk. Het maximumkoppel ligt op 770 Nm. Daarmee gaat hij in 2,9 seconden van stilstand naar 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 341 km/h.
720S Spider
Twee weken geleden onthulde McLaren de 720S Spider. Die is even krachtig en even snel als zijn coupébroer. Alleen met het dak open ligt de top iets lager: op 325 km/h. De Spider weegt dan ook slechts 49 kilogram meer dan de dichte versie van de 720S. Bijzonder aan het metalen klapdak is dat de c-stijlen grotendeels van glas zijn, wat het zicht naar achteren ten goede moet komen.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?