Maserati Levante maakt zich op voor debuut Genève
Na maanden van uitstel wordt de eerste SUV van Maserati, de Levante, dan eindelijk gepresenteerd op de Autosalon van Genève. Het merk bracht vandaag een teaser naar buiten van de nieuwe auto.
SUV’s
Maserati wilde de Levante oorspronkelijk al vorig jaar op de autoshow van Frankfurt presenteren. Uiteindelijk werd besloten om de auto pas op de Autosalon van Genève te tonen. De reden? Zowel Bentley als Jaguar brachten een nieuwe SUV mee naar Frankfurt en dan zou de Maserati misschien ondergesneeuwd raken in het SUV-nieuws.
Kubang naar Levante
In 2011 presenteerde Maserati in Frankfurt al de Kubang conceptcar, waarop de Levante is gebaseerd. De auto moet vooral gaan concurreren met de Porsche Cayenne. Niet alleen het formaat komt overeen, ook het motorenaanbod. Net als Porsche gaat Maserati de SUV leveren met diesel- en benzinemotoren. De 3,0 liter V6 dieselmotor die we kennen uit de Ghibli en Quattroporte vormt de basis, het topmodel krijgt een geblazen V8 met 580 pk. Precies 10 pk meer dan de Cayenne Turbo S. De vanafprijs wordt geschat op zo’n 90.000 euro. Drie keer raden welke auto ook rond die koers begint…
Genève
Maserati dacht dan misschien ondergesneeuwd te raken in Frankfurt, ook in Genève worden er de nodige SUV’s voorgesteld, al zitten die misschien minder in het vaarwater van de Maserati. Audi neemt de Q2 mee, Škoda de conceptversie van de nieuwe grote SUV en Seat de Ateca. Over twee weken weten we hoe de productieversie eruit ziet.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duurtest BMW i5 Touring: hoe presteert hij in de winter?
-
Dubieuze uitgaven CEO en grote kosten: dit EV-merk is nu failliet
-
Dit is het allergrootste schip om auto’s te vervoeren
-
Video: wéér crasht een Ferrari F40, ditmaal die van Lando Norris
-
BMW E15? Deze creatie wil je hebben in je mancave
-
Chrysler zet elektrische cross-over in de ijskast. Is dit het einde?
-
Video: monteur crasht prijzige Ferrari F40 tijdens testrit
-
Opnieuw Toyota’s het populairst onder criminelen: dit is waarom
-
Snik! De 634 pk sterke B8 GT zal de allerlaatste échte Alpina zijn
-
Volkswagen ID.7 haalt 941 kilometer range, maar daar heeft niemand wat aan
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is