Lexus UX neemt plek CT over
Met de RX was Lexus een van de allereerste premiumspelers in het hogere SUV-segment, maar voor de andere klasses heeft Lexus de voortrekkersrol aan andere autobouwers overgelaten. De NX en de niet in Nederland verkrijgbare LX kwamen rijkelijk laat. Dat geldt ook voor de UX, waarmee Lexus nu de klasse van de Audi Q3, BMW X1 en Volvo XC40 betreedt.
Eigen gezicht
Dat er een kleinere SUV in de maak was, is geen verrassing. Lexus presenteerde eerder al een studiemodel van een meer compacte SUV. Dat model werd in 2016 voor de eerste maal getoond. Maar zo spectaculair als de conceptversie was, is het uiteindelijke model niet. Toch heeft Lexus de UX gedoopte SUV een eigen gezicht gegeven. De designstijl is precies zoals we dat van de Japanse autobouwer gewend zijn de laatste jaren, opvallend en eigenzinnig.
Geneve
Lexus geeft vooralsnog een foto vrij. Volgende week volgen meer foto’s. Dan trekt Lexus op de Autosalon van Genève het doek van de vijfzits SUV. Met de komst van de UX zal Lexus afscheid nemen van de hoogbejaarde CT200h. Reken erop dat de UX met twee aandrijflijnen beschikbaar komt. Hij krijgt een conventionele benzinemotor met turbo en verschijnt ook met een 2.0-hybride-aandrijflijn.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver