Levertijd Maserati Levante loopt verder op
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F56d55f7d804f3-e1459350520422.jpg)
De levertijd van de Maserati Levante loopt aardig op, geeft de fabrikant aan. Volgens de Europese directeur Giulio Pastore is de SUV tot en met half 2017 uitverkocht.
Maserati geeft aan dat het de productie onder controle heeft, maar dat het meer auto’s verkoopt dan het momenteel bouwt. Of er plannen zijn om de productie op te voeren, wordt niet aangegeven.
Stijgende lijn
De Italiaanse autobouwer levert zijn eerste SUV sinds halverwege dit jaar. De verkoopcijfers zijn volgens Maserati meer dan bevredigend, al noemt de directeur geen verkoopvolume. De Italiaan geeft alleen aan dat in de totaalafzet van Maserati een stijgende lijn zit, die dit jaar op een nieuw verkooprecord zal uitkomen. Het management gaat uit van 40.000 eenheden, wat enkele duizenden stuks meer is dan vorig jaar. Overigens was Maserati’s doelstelling voor 2016 een afzet van 50.000 units. Over dat doel spreekt Pastore niet. Voor 2018 daarentegen wel. In dat jaar moet de wereldwijde afzet 70.000 units bedragen.
Vreemdmerkrijders
Pastor geeft aan dat de Levante hoofdzakelijk klanten van de Porsche Cayenne en de BMW X5 en X6 aanspreekt, terwijl ook rijders van een GLE van Mercedes worden aangetrokken. De SUV wordt momenteel voor 90% door klanten aangesproken die nog geen Maserati rijden. Overigens, 10% van de kopers rijdt momenteel wel een Maserati, waarbij het model met de befaamde drietand dan hoofdzakelijk een sportwagen als de GranTurismo is.
Vrouwen
De Levante spreekt volgens Pastore een hoog percentage vrouwelijke kopers aan. Vooral in Amerika (40%) en China (10%) is het percentage erg hoog, nota bene boven het marktgemiddelde. “Het is te verklaren doordat de klanten de Levante als een familie-auto zien, waarmee de dames naar de gym of school rijden”, aldus Pastore.
Ontwikkeling
Maserati biedt de Levante momenteel alleen met een 3.0 V6-benzine en een 3.0 V6-dieselmotor aan, maar andere motoren staan op de rol. De Levante is de eerste Maserati die over een plug-in hybride-aandrijflijn zal beschikken. Deze stekkerhybridetechniek wordt vervolgens uitgerold over andere modellen van het Italiaanse merk.
Zie ook: eerste testnotities Maserati Levante
Lees ook:
Ook interessant
-
Wordt de ET5 Touring de doorbraak van Nio in Nederland?
-
MG 4 Electric met 520 kilometer range is opeens 3500 euro goedkoper
-
Ni hao, er komen nog eens 3 Chinese automerken naar Europa
-
Dit kost de nieuwe Toyota C-HR in Nederland
-
Aan de filezwaarte kun je zien dat we niets hebben geleerd van corona
-
Hoe duur kan je de goedkoopste auto van Nederland maken?
-
En dat is alweer Porsche Cayenne nummer tien…
-
Jongeren en randstedelingen de pineut door extreme stijging autoverzekering
-
Elektrische Audi R8 is Tesla Roadster-killer met mogelijk 1700 pk
-
Koopwijzer: Mercedes-Benz CLS (C 257) – problemen, uitvoeringen en prijzen
-
Nederlands elektrische auto-alternatief te koop voor habbekrats
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V