Klassieke Ferrari Indycar voor de kleintjes
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2FMira-1.jpg)
Van Scuderia Ferrari naar Scuderie Campari. Een Italiaanse Formule 1-technicus bouwde een prachtige klassieke trapauto voor zijn zoontje en kreeg opeens aanvragen vanuit de hele wereld.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2FMira-5.jpg)
Enrico Campari werkte bij het Formule 1-team van Ferrari en was daar specialist op het gebied van koolstofvezel en Kevlar. Dezelfde materialen paste hij toe in de trapauto die hij zijn zoontje in 2012 cadeau gaf voor zijn vijfde verjaardag.
Het uiterlijk van de kleine vierwieler baseerde Campari op de Ferrari 375 Indy uit 1952, een doorontwikkeling van de 375 F1 waarmee ‘het steigerende paard’ weinig succesvol deelnam aan de Indianapolis 500.
De trapversie ervan – die Campari ‘Mira’ doopte – won daarentegen diverse pedaalautowedstrijden en werd al snel populair bij liefhebbers. Het deed de bedenker besluiten zijn eigen bedrijfje op te richten, genaamd Scuderia Campari.
De Mira wordt er alleen op bestelling gemaakt. Wat het wagentje kost, is niet bekend, maar gezien de gebruikte materialen zal de prijs niet mals zijn. De carrosserie kan worden uitgevoerd in glasvezel of koolstofvezel, de wielen zijn van composiet materiaal, het stuurwiel van kersen hout en de pedaalbox van Kevlar.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2FMira-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2FMira-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2FMira-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2FMira-3.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Doe deze vijf dingen niet! Anders wordt de batterij van je elektrische auto slechter
-
Dit was eerste auto van Christian Horner, baas van Max Verstappen
-
Met EV op vakantie? Deze landen hebben vaakst laadpalen op de camping
-
Kia: ‘Te veel EV’s verkopen is een probleem, te veel brandstofauto’s ook’
-
Nee, de batterij van jouw elektrische auto wordt helemaal niet snel slecht!
-
Waarom je de Volkswagen Golf GTI Edition 50 liever niet in de regen rijdt
-
Nieuwe Italiaanse supercar ken je nog niet | Sjoerds Weetjes 456
-
Met dit eenvoudige ‘werk’ verdien je 100.000 euro als klikspaan
-
Volkswagen ID.2 R krijgt de elektromotoren op een bijzondere plek
-
Elektrische rijders massaal misleid: 50% van laadfacturen klopt niet
-
Citroën C3- en DS 3-bezitters mogen niet meer in hun auto rijden! Wat nu?
-
Op dit Europese eiland geldt geen maximumsnelheid