Karma Revero: Goh, en wie hebben we daar weer?
‘Hallo, daar zijn we weer!’ De Fisker Karma begint zo langzamerhand de Jan des Bouvrie van de autowereld te worden (voor jongere lezers: vraag je ouders naar die Glamourland-verwijzing). Het model duikt aan alle kanten opnieuw op, nu als Karma Revero.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FKarma-Revero-06.jpg)
In de Verenigde Staten heeft de Fisker Karma als VLF Destino zijn groene genen te grabbel gegooid. Het apparaat is geen elektrische auto meer, maar een Amerikaanse muscle car met een Corvette-V8. De Chinese Karma Revero daarentegen – de Wanxiang Group heeft in 2014 het grootste deel van Fisker Automotive overgenomen – blijft dicht bij de bron. Zo dicht bij de bron zelfs dat er ten opzichte van de originele Karma weinig is veranderd.
General Motors
Aan het fraaie ontwerp van Henrik Fisker is begrijpelijkerwijs niet gesleuteld en ook onderhuids bleef veel bij hetzelfde. Voor de aandrijving zorgen nog steeds twee elektromotoren (gezamelijk goed voor 204 pk), die nu hun stroom krijgen van een 21,4 kWh accupakket (was 20,4 kWh). Als generator fungeert, net als voorheen, een 260 pk sterke viercilinder turbobenzinemotor uit de rekken van General Motors.
Niet goedkoop
De belangrijkste wijziging vinden we in het interieur van de Revero. Daar huist nu een beter infotainmentsysteem, dat onder meer Apple CarPlay en Android Auto ondersteunt. Hoewel, de belangrijkste wijziging is waarschijnlijk de prijs. Want de Karma Revero gaat in de Verenigde Staten 130.000 dollar kosten. En daarmee is hij 23.000 dollar duurder dan de originele Fisker Karma. Naar Europa komt de Revero voorlopig niet.
LEES OOK: FISKER VS ASTON MARTIN – LAAT HET MODDERGOOIEN BEGINNEN
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FKarma-Revero-08.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fk2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FKarma-Revero-11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FKarma-Revero-10.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FKarma-Revero-09.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FKarma-Revero-07.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FKarma-Revero-08.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fk2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FKarma-Revero-11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FKarma-Revero-10.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FKarma-Revero-09.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FKarma-Revero-07.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze goedkope aanstaande klassiekers zijn een goede investering
-
Ruim 100.000 Nederlandse BMW-rijders mogelijk recht op schadevergoeding
-
Robot van Xpeng lijkt zoveel op een vrouw dat ingenieurs been moeten openknippen op podium
-
V12-supercar is lichter dan Mazda MX-5 en kan nu van jou zijn
-
Heeft de Renault Twingo echt stootrubbers?
-
Waarom bij deze Land Rover Defender een heel stuk mist
-
Druk op Tesla nóg verder opgevoerd na meer klachten over gevaarlijke deurhendels
-
Ferrari wordt piswoest als het deze ‘offroader’ ziet
-
Max Verstappen houdt niet van deze circuits: ‘Daar horen geen F1-auto’s’
-
Eerste elektrische auto van Bentley loopt voorop, zegt het merk. Nou, op dit punt niet…
-
Ford overweegt met deze elektrische auto te stoppen: ‘De vraag is er gewoon niet’
-
Paniekerig van rijstrook wisselen om een route te volgen? Dankzij Polestar hoeft dat niet meer