Jaguar i-Pace gaat racen in voorprogramma Formule E
![jaguar_i-pace_etrophy](https://img.autovisie.nl/images/QsXFAY0MFvLkUiRXK0iw4jnZ92E=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fjaguar_i-pace_etrophy.jpg)
Dat is ook een manier om je in de kijker te spelen. Jaguar introduceert over niet al te lange tijd de elektrische i-Pace, dus bedacht het merk dat het leuk zou zijn om een raceserie te starten, de i-Pace eTrophy.
![jaguar_i-type_1_1](https://img.autovisie.nl/images/BFH0Q_J1XOvvPHP913iWlW27A1I=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fjaguar_i-type_1_1.jpg)
De serie wordt vanaf 2018 verreden in het voorprogramma van de Formule E. Aan de start komen maximaal twintig raceversies van de i-Pace, zoals deze. Volgens Jaguar zullen ook Formule E-coureurs van tijd tot tijd instappen.
In 2018 op de markt
Wat de specificaties van de raceauto zijn, is nog niet bekend. De ‘gewone’ i-Pace heeft een accu van 90 kWh, een vermogen van 400 pk en een actieradius van in theorie 500 kilometer. Van nul naar 100 km/h gaat in iets meer dan 4 seconden. De i-Pace komt in 2018 op de markt.
![jaguar_i-pace_etrophy_69](https://img.autovisie.nl/images/NitspOWvw7NRSECZzykFOFezxoA=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fjaguar_i-pace_etrophy_69.jpg)
![jaguar_i-pace_concept_50](https://img.autovisie.nl/images/Yei_FQ6pqJA7SL7gdoa4wVrg9Lo=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fjaguar_i-pace_concept_50.jpg)
![jaguar_i-pace_etrophy_1](https://img.autovisie.nl/images/Nh8QfwoZ2A1r1LAY5E4B1uwZgB8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fjaguar_i-pace_etrophy_1.jpg)
![jaguar_i-pace_etrophy_9](https://img.autovisie.nl/images/3ovZjCOi3QaIof7cNY5sHck04tw=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fjaguar_i-pace_etrophy_9.jpg)
![jaguar_i-pace_etrophy_6](https://img.autovisie.nl/images/qPiMZThYshsQhOMQUXIlIQ__d4o=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fjaguar_i-pace_etrophy_6.jpg)
![jaguar_i-pace_etrophy_69](https://img.autovisie.nl/images/NitspOWvw7NRSECZzykFOFezxoA=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fjaguar_i-pace_etrophy_69.jpg)
![jaguar_i-pace_concept_50](https://img.autovisie.nl/images/Yei_FQ6pqJA7SL7gdoa4wVrg9Lo=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fjaguar_i-pace_concept_50.jpg)
![jaguar_i-pace_etrophy_1](https://img.autovisie.nl/images/Nh8QfwoZ2A1r1LAY5E4B1uwZgB8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fjaguar_i-pace_etrophy_1.jpg)
![jaguar_i-pace_etrophy_9](https://img.autovisie.nl/images/3ovZjCOi3QaIof7cNY5sHck04tw=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fjaguar_i-pace_etrophy_9.jpg)
![jaguar_i-pace_etrophy_6](https://img.autovisie.nl/images/qPiMZThYshsQhOMQUXIlIQ__d4o=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fjaguar_i-pace_etrophy_6.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?