En dat is twee! Jaguar E-Pace is kleinere F-Pace
Om even een raceterm te gebruiken: Jaguar is ‘on the pace’. Want het Britse merk schudt in recordtijd een heel SUV-gamma uit de mouw. Na de F-Pace (2016) is het nu de beurt aan de kleinere E-Pace en volgt in 2018 de elektrische I-Pace.
De focus op SUV’s moet Jaguar helpen groeien. Vorig jaar verkocht de fabrikant 83 procent meer auto’s dan in 2015. Iets wat volgens Jaguar vooral te danken is aan de F-Pace.
“Vorig jaar verkocht Jaguar, met dank aan de F-Pace, 83 procent meer auto’s dan in 2015”
En waar dat model in het vaarwater van de BMW X3 en Audi Q5 zit, daar komt deze nieuwe E-Pace in X1- en Q3-territorium terecht. Hij staat op het platform van de Range Rover Evoque en Land Rover Discovery Sport en wordt leverbaar met voor- of vierwielaandrijving.
LEES OOK: JAGUAR F-PACE OVER DE KOP DE RECORDBOEKEN IN
Onder de motorkap van de E-Pace komen de bekende Ingenium-viercilinder benzine- en dieselmotoren van Jaguar Land Rover te liggen. Mogelijk komt er ook een hybridevariant van de auto. De Jaguar E-Pace wordt op 13 juli onthuld.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard