Laat je niet van de wijs brengen door het woordje 'Prototype' achter de naam van de Honda E. Zoals het wagentje op deze foto's te zien is, komt hij gewoon op de markt. En daar zijn we heel blij mee.

Honda E PrototypeHonda E Prototype


De Honda E wijkt weliswaar behoorlijk af van de Urban EV Concept waar het in 2017 allemaal mee begon, maar is nog steeds een erg geslaagd retrofuturistisch karretje. Ten opzichte van het originele studiemodel heeft hij twee extra portieren, een iets smallere en langere carrosserie en een wat conventionelere voor- en achterzijde. De Urban EV Concept had daar schermen met informatie over onder meer de laadstatus.

Achterwielaandrijving

Opvallend zijn uiteraard de kleine camera's, die als buitenspiegels fungeren. Het productiemodel krijgt ze ook, maar mogelijk als optie. De laadpoort van de volledig elektrische hatchback zit onder het zwarte vlak in de 'motorkap'. Wederom rept Honda niet over specs. We weten alleen dat de E achterwielaandrijving heeft en een actieradius van ruim 200 kilometer.

Eerste Civic

Het interieur zagen we enige tijd geleden al. Honda heeft voor een enorm scherm (dat eigenlijk bestaat uit drie displays) over de volle breedte van de cabine. Links en rechts zitten twee kleinere schermpjes voor de beelden van de camera's op de flanken. Het design van het dashboard grijpt een beetje terug op dat van de allereerste Civic.

honda_fit_41_061603871a9a1481
Honda E Prototype
honda_e_prototype_68_0394022620ef176b
Honda E Prototype
honda_e_prototype_3
Honda E Prototype

Honda Urban EV Concept

honda_urban_ev_concept_37
Honda Urban EV
honda_urban_ev_concept_85
Honda Urban EV
honda_urban_ev_concept_4
Honda Urban EV
honda_urban_ev_concept
Honda Urban EV
honda_urban_ev_concept_87
Honda Urban EV
honda_urban_ev_concept_78
Honda Urban EV