Heldenrit: Ferrari-coureur Gerhard Berger wint Estoril in 1989
Het circuit van Estoril, 1989. Gerhard Berger rijdt zijn Ferrari F640 naar de winst, met achter hem een van de best klinkende Formule 1-motoren ooit: de 670 pk sterke 3,5 liter Tipo 035/5 V12. De F640 was de eerste F1-auto met een semi-automatische versnellingsbak en bleek niet alleen snel, maar ook ontzettend onbetrouwbaar. Als ‘ie echter finishte (in slechts negen van de zestien races), dan was het op een podiumplaats. Kijk hoe Berger zijn Ferrari bij het nekval pakt en hem met veel misbaar naar het zwartwit geblokt worstelt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Te koop – Hoe leuk de nieuwe Renault 5 ook is, deze is leuker!
-
Veiligheidsclubs in brief aan Europese Commisie: ‘Verbied de Tesla Cybertruck!’
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Team Alert trapt wijd open deur in: ‘Jongeren overschatten hun rijvaardigheid’
-
Mercedes-AMG GT 63 Pro: duurste en dikste, maar niet de sterkste
-
Toch met dieselbusjes in binnenstad? Dit wil de Tweede Kamer
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland