Heldenrit: Ferrari-coureur Gerhard Berger wint Estoril in 1989
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fberger.jpg)
Het circuit van Estoril, 1989. Gerhard Berger rijdt zijn Ferrari F640 naar de winst, met achter hem een van de best klinkende Formule 1-motoren ooit: de 670 pk sterke 3,5 liter Tipo 035/5 V12. De F640 was de eerste F1-auto met een semi-automatische versnellingsbak en bleek niet alleen snel, maar ook ontzettend onbetrouwbaar. Als ‘ie echter finishte (in slechts negen van de zestien races), dan was het op een podiumplaats. Kijk hoe Berger zijn Ferrari bij het nekval pakt en hem met veel misbaar naar het zwartwit geblokt worstelt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FSchermafbeelding-2016-02-05-om-14.17.38.png)
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze auto’s moet je nooit kopen volgens ChatGPT
-
Occasions: 3 comfortabele top-middenklassers voor 15.000 euro
-
Deze zelfgebouwde Saab EX kan van jou zijn, en dat wil je
-
Waarom is LPG zo goedkoop?
-
Lotus-fans opgelet, deze speciale Bac Mono R is alles wat je wil!
-
Deze sportauto kan je rijden van een AOW-uitkering
-
Dit is de Tesla Cybertruck als politieauto, en die kan echt komen
-
Benzine toch niet duurder!
-
Nooit meer een parkeerkaartje kopen: zo werken de 4 bekendste parkeerapps
-
Deze occasion wil je: Peugeot 607, beter dan een BMW 5-serie?
-
Bijna 30 procent van de benzinerijders wil na accijnsverhoging een andere auto
-
Audi stopt met de Q4 e-tron 40, dit is zijn opvolger