De handbak op sterven na dood? Neen!
De handbak is dood. Althans, dat beweren automobiele doemdenkers. Het bewijs? Zelfs het symbool van puurheid, de Porsche 911 GT3 is gezwicht voor de snellere schakeltijden van een automaat met dubbele koppeling. Maar de handbak is niet dood. Hij is springlevend. Want kijk eens wat voor smakelijks er allemaal te krijgen is voor de enthousiaste automobilist die liever zelf roert.
Abarth 595
Aston Martin V8 / V12 Vantage
Audi S1
Audi S3
BMW M135i
BMW M235i Coupé
Chevrolet Corvette Stingray / Z06
Ford Fiesta ST
Ford Focus ST
Ford Focus RS
Ford Mustang
Honda Civic Type R
Jaguar F-Type
Lotus Elise
Lotus Exige
Lotus Evora
Mazda MX-5
Mini Cooper S
Nissan 370Z
Opel Corsa OPC
Peugeot 208 GTI
Peugeot 308 GTI
Porsche 718 Boxster
Porsche Cayman
Porsche 911
Seat Ibiza Cupra
Seat Leon Cupra
Skoda Octavia RS
Subaru BRZ
Subaru WRX STI
Toyota GT86
Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Golf GTI / R
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard