Onder de hamer: Ferrari 599 GTB met handbak
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5994.jpg)
Een Ferrari 599 GTB Fiorano koop je tegenwoordig voor onder de twee ton. Wil je er echter eentje met een handbak, dan moet je een stuk dieper in de portemonnee graaien. Want deze schakel-599 – die eind november bij RM Sotheby’s onder de hamer gaat – moet tussen de 275.000 en 325.000 euro opleveren.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5992.jpg)
Waarom? Omdat Ferrari niet meer dan dertig handgeschakelde 599’s heeft gebouwd, de markt voor dit soort auto’s een gekkenhuis is geworden en puristen graag een h-patroon met een pook op de middentunnel zien. Niet dat de ‘purist’ die deze 599 koopt er ooit mee gaat boenderen natuurlijk, want dit investeringsobject verdwijnt gewoon in een garage.
LEES OOK: FERRARI WORDT ZEVENTIG, STROOIT MET SPECIAL EDITIONS
En daar komt ‘ie waarschijnlijk ook uit, want de teller van deze in Grigio Silverstone gespoten Ferrari geeft weinig meer dan 1000 kilometer aan. Toch jammer, want de combinatie van een 620 pk sterke atmosferische V12 en een handgeschakelde zesbak lijkt ons vrij onweerstaanbaar. Iets wat Ferrari sinds kort niet met ons eens is.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5994.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5995.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5994.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5995.jpg)
Het merk kondigde recent aan te stoppen met de handbak. “Er is geen handgeschakelde transmissie die de prestaties van een automaat met dubbele koppeling kan evenaren”, zei Ferrari-oppertechnicus Michael Hugo Leiter. “Daarom hebben we besloten om verder te gaan met die technologie.” De laatste Ferrari die besteld kon worden met een pook was de California.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5991.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5994.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5991.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5994.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom er ‘explosieven’ onder de motorkap van jouw auto zitten
-
Remtest microcars: deze auto doet een stoppie
-
Britse technici maken einde aan elektromotor zoals we hem kennen
-
Vergeten Japanse offroader is ultieme Marktplaats-parel
-
Vind je elektrische auto’s niets? Dan kans is groot dat je gewoon oud bent
-
Mercedes-Benz CLA: wordt deze EV wél succesvol?
-
Italiaan komt met geniale oplossing voor fileprobleem: smalste Fiat Panda ooit
-
Jouw broek is de reden dat de Range Rover Electric geen frunk heeft
-
Hier is het bewijs: Tesla wordt geleid door een 54-jarig kind
-
Stekker eruit! Stellantis ziet niks meer in deze technologie
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Ferrari Amalfi in Nederland
-
DS No 8 als nieuw vlaggenschip: maakt hij verwachtingen waar?