Groot ontwikkelingscentrum voor BMW iNext
Hij moet zelfstandig kunnen rijden, volledig elektrisch zijn en ook op alle mogelijke manieren ‘connected’ zijn. Binnen vijf jaar moet de eerste BMW iNext – zoals de auto nu nog heet – de weg op gaan. Om dat doel te halen gaat het merk nu fors investeren.
Campus
Als de volledige campus in Unterschleissheim – vlakbij München – af is, biedt hij plaats aan meer dan tweeduizend medewerkers. Al die mensen gaan zich bezighouden met de laatste technieken, connectiviteit en autonoom rijden. In het nieuwe ontwikkelingscentrum worden niet alleen technieken ontwikkeld, ze worden er ook uitgeprobeerd. Eigenlijk moet alle kennis die er binnen het merk is gebundeld worden op de nieuwe locatie. Halverwege 2017 zullen de eerste mensen er komen te werken.
Kleine teams
Om over vijf jaar de eerste BMW iNext te lanceren, zal er hard gewerkt moeten worden. De projecten worden dan ook verdeeld over veel kleine teams, die zelfstandig veel beslissingen mogen nemen. Software-ontwikkelaars kunnen hun software op de campus ook direct in een echte uitproberen, nadat ze hem geschreven hebben.
2017
De eerste autonoom rijdende BMW’s komen dan weliswaar over iets meer dan vier jaar -in 2021 – op de markt, volgend jaar begint het merk al met testen op de openbare weg. In de omgeving van München gaan meerdere autonoom rijdende auto’s dan de nodige testkilometers maken.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard