Genesis kaapt Chiron-ontwerper bij Bugatti weg
![Bugatti Chiron a](https://img.autovisie.nl/images/M31l9lvZVc6VKyFS9dDgaY3adC0=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FBugatti-Chiron-a.jpg)
Luxemerk Genesis, dat een jaar geleden door Hyundai in het leven werd geroepen, pakt de zaken serieus aan. In 2015 stelde het Bentley-ontwerper Luc Donckerwolke als hoofd design aan en nu kaapt het de man die de Chiron tekende bij Bugatti weg.
![alexander](https://img.autovisie.nl/images/8uwswYU0uCKvYY3cI1IV5IosPLE=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F12%2Falexander.jpg)
Hipsterbaard, petje… Yep, Alexander Selipanov is een ontwerper. En eentje met een indrukwekkend curriculum vitae. Selipanov – geboren in Georgië – trad na zijn afstuderen in 2005 bij Volkswagen in dienst, waar hij vijf jaar later betrokken was bij de ontwikkeling van de Lamborghini Huracán. In 2014 was hij verantwoordelijk voor het ontwerp van de Bugatti Vision Gran Turismo en de Chiron.
![05_Bugatti-VGT_photo_ext_WEB](https://img.autovisie.nl/images/Pg9TCMcFT4bg82Jig5PwZ69nl6c=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F05_Bugatti-VGT_photo_ext_WEB-e1442248556748.jpg)
![bugatti chiron 2](https://img.autovisie.nl/images/zYVZAsNxIJ9tREVNsDazqEJxzSU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fbugatti-chiron-2.jpg)
![05_Bugatti-VGT_photo_ext_WEB](https://img.autovisie.nl/images/Pg9TCMcFT4bg82Jig5PwZ69nl6c=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F05_Bugatti-VGT_photo_ext_WEB-e1442248556748.jpg)
![bugatti chiron 2](https://img.autovisie.nl/images/zYVZAsNxIJ9tREVNsDazqEJxzSU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fbugatti-chiron-2.jpg)
Genesis moet voor Hyundai worden wat Lexus is voor Toyota, een submerk dat zich richt op het hogere segment. In maart liet Hyundai zien waar het met Genesis naartoe wil. Toen introduceerde de fabrikant de New York Concept, een studiemodel in de klasse van de BMW 3 Serie en Mercedes-Benz C-Klasse, met onder de strak gelijnde motorkap een 245 pk en 353 Nm leverende 2,0 liter benzinemotor.
![genesis_new_york_concept_7](https://img.autovisie.nl/images/RzskHya1dwiIN2Tn8bU3SCk-_Qk=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2Fgenesis_new_york_concept_7.jpeg)
![genesis_unsorted_6](https://img.autovisie.nl/images/KW12fW2q36xsJBaYqcWBU2i9Z68=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fgenesis_unsorted_6.jpg)
![genesis_new_york_concept_7](https://img.autovisie.nl/images/RzskHya1dwiIN2Tn8bU3SCk-_Qk=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2Fgenesis_new_york_concept_7.jpeg)
![genesis_unsorted_6](https://img.autovisie.nl/images/KW12fW2q36xsJBaYqcWBU2i9Z68=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fgenesis_unsorted_6.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?