Geen kleine diesels voor geprijsde Opel Insignia Sports Tourer
De complete verkoopafdeling van Opel Nederland zit in de aanslag om verkoopcontracten te tekenen, nu de prijzen voor de grote middenklasser zijn vrijgegeven. Maar op de auto zelf is het nog een aantal maanden wachten. De importeur brengt de vijfdeurs Grand Sport en de stationwagon Sports Tourer tegelijk op de markt. Opvallend is dat bij de verkoopstart de Sports Tourer alleen met de grootste dieselmotor leverbaar wordt.
Opel heeft voor de Insignia twee benzine- en twee dieselmotoren beschikbaar, maar de kleinste zelfontbrander is dus niet voor de stationwagon beschikbaar. Het gaat om de 1,6 liter viercilinder, die er voor de vijfdeurs Grand Sport nota bene in twee configuraties (110 pk en 136 pk) is. Veelrijders zijn in het geval van de Sports Tourer aangewezen op de 2,0 liter viercilinder met 170 pk. Wie de Sports Tourer als kilometervreter wenst, krijgt dus een fors hogere vanafprijs voorgeschoteld, zoals uit onderstaande prijslijst blijkt.
Motorenprogramma
Het benzinemotorenprogramma is voor beide carrosserievarianten gelijk. De Duitsers bieden de Insignia aan met een fonkelnieuwe 1,5 en 2,0 liter turbomotor. Laatstgenoemde levert 260 pk en is standaard gekoppeld aan een achttrapsautomaat en vierwielaandrijving. De 1.5 is tweewielaangedreven en staat met 140 en 165 pk op de prijslijst. Een handbak is -op de 2.0 Turbo na- standaard, al kan er op de sterkste versies van de 1.5-benzine en 1.6-diesel ook een automaat worden besteld.
Uitrusting
Voor de aankleding van de grote middenklasser is er keuze uit de niveau’s Online Edition, Business Edition en Innovation. Tot de standaard aanwezige zaken behoren onder andere elektrisch bedienbare ramen vóór en achter, airconditioning, lederen stuurwiel met stuurwielbediening, een in hoogte verstelbare passagiersstoel, 17 inch wielen met wieldoppen, radio 4.0 IntelliLink – Digitale radio (DAB+), Bluetooth-/ USB (2.1)-aansluiting, elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels ,vier airbags en een actieve motorkap, cruise control met snelheidsbegrenzer, parkeersensoren vóór én achter, Active Lane keep Assist, voetgangersdetectie, Automatic City Emergency Braking, verkeersbordherkenning, Opel OnStar en een startknop. De Sports Tourer beschikt tevens over een chromen daklijst en zwarte dakrails.
Opel Insignia Grand Sport – Sports Tourer
1.5 Turbo 140 pk
Online Edition – € 33.695 – € 34.945
Business Executive – € 34.545 – € 35.795
Innovation – € 37.545 – € 39.045
1.5 Turbo 165 pk
Online Edition – € 34.195 – € 35.445
Business Executive – € 35.045 – € 36.295
Innovation – € 38.045 – € 39.545
2.0 Turbo 260 pk
Business Executive – € 55.495 – € 56.745
Innovation – € 58.495 – € 59.995
2.0 CDTi 110 pk
Online Edition – € 34.895
Business Executive – € 35.745
Innovation – € 38.745
2.0 CDTi 136 pk
Online Edition – € 38.750
Business Executive – € 36.745
Innovation – € 39.745
2.0 CDTi 170 pk
Online Edition – € 41.750 – € 40.145
Business Executive – € 39.745 – € 40.990
Innovation – € 42.745 – € 44.245
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste