Opgefriste Range Rover ook als plug-in hybride
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Frange_rover_autobiography_638.jpg)
Stond er al strak bij, die Range Rover, en dat staat hij nu nog steeds. De facelift die Land Rover heeft doorgevoerd is minimaal. Groter nieuws is de toevoeging van een plug-in hybride.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Frange_rover_autobiography_97.jpg)
Om met die laatste te beginnen. De Range Rover P400e wordt aangedreven door een 300 pk sterke 2,0 liter viercilinder en een 116 pk leverende elektromotor. In totaal is er 404 pk en 640 Nm beschikbaar, waarmee de Range Rover in zo’n 6,8 seconden van stilstand naar 100 km/h zou moeten kunnen. De topsnelheid van de P400e is afgeregeld op 220 km/h. Zijn elektrische actieradius zou op 51 kilometer liggen, waarmee de Range Rover een uiterst theoretisch verbruik zou moeten kunnen realiseren van 1 op 35,7.
SVAutobiography
Aan de andere kant van het motorenspectrum staat de Range Rover SVAutobiography Dynamic, die maar liefst 565 pk en 700 Nm uit zijn 5,0 liter supercharged V8 haalt. De machine gaat daarmee in minder dan 5 seconden naar 100 km/h. De topversie van de Range Rover-reeks kost minimaal 256.380 euro. De ‘instapper’ gaat voor 135.475 euro weg en de P400e zit daar met 139.195 euro iets boven.
Pixel-laser
Nieuw op de gefacelifte Range Rover zijn een iets gewijzigde grille, zogenoemde pixel-laser LED-koplampen, een infotainmentsysteem met twee 10 inch aanraakschermen en achterstoelen met niet minder dan vijfentwintig (!) verschillende massageprogramma’s. Daarbij zijn ook de voorstoelen vernieuwd. Ze kunnen op vierentwintig manieren worden versteld. Verder zijn er tal van connectiemogelijkheden: van gewone stopcontacten tot USB- en HDMI-poorten en een 4G wifi-hotspot.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Frange_rover_autobiography_66.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Frange_rover_autobiography_133.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Frange_rover_autobiography_p400e_lwb_5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Frange_rover_autobiography_981.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Frange_rover_autobiography_30_8.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Frange_rover_autobiography_66.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Frange_rover_autobiography_133.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Frange_rover_autobiography_p400e_lwb_5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Frange_rover_autobiography_981.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Frange_rover_autobiography_30_8.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Wordt de ET5 Touring de doorbraak van Nio in Nederland?
-
MG 4 Electric met 520 kilometer range is opeens 3500 euro goedkoper
-
Ni hao, er komen nog eens 3 Chinese automerken naar Europa
-
Dit kost de nieuwe Toyota C-HR in Nederland
-
Aan de filezwaarte kun je zien dat we niets hebben geleerd van corona
-
Hoe duur kan je de goedkoopste auto van Nederland maken?
-
En dat is alweer Porsche Cayenne nummer tien…
-
Jongeren en randstedelingen de pineut door extreme stijging autoverzekering
-
Elektrische Audi R8 is Tesla Roadster-killer met mogelijk 1700 pk
-
Koopwijzer: Mercedes-Benz CLS (C 257) – problemen, uitvoeringen en prijzen
-
Nederlands elektrische auto-alternatief te koop voor habbekrats
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V