Dit zijn de prijzen van de Citroën C5 Aircross
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fcitroen-c5-aircross-1.jpg)
Citroën maakt de prijzen van de nieuwe C5 Aircross bekend. Op het programma staan twee benzinemotoren en twee diesels. De prijs varieert van 31.390 euro tot 48.990 euro voor het topmodel.
Peugeot en Opel
De Citroën C5 Aircross deelt technologie met de Peugeot 3008 en Opel Grandland X, vandaar dat het model qua afmetingen nauwelijks afwijkt van deze twee SUV’s. De C5 Aircross is 4.500 mm lang, 1.840 mm breed en 1.670 mm hoog. De wielbasis bedraagt 2.730 mm.

Motoren
Citroën levert de C5 Aircross met twee PureTech benzinemotoren en twee BlueHDi dieselmotoren. Het gaat om de PureTech 130, PureTech 180 EAT8, BlueHDi 130 (handbak of automaat) en tot slot de BlueHDi 180 EAT8. De prijzen dan. Voor de PureTech 130 (alleen met handbak) vraagt Citroën 31.390 euro. De PureTech 180 (alleen met EAT8) kost op z’n minst 39.090 euro. Dieselen kan vanaf 41.490 euro met de BlueHDi 130 met handbak of 43.990 voor de versie met EAT8-automaat. De BlueHDi 180 heeft altijd de achttraps automaat en kost 48.990 euro.

Vijf uitrustingsniveaus
Er zijn in totaal vijf uitrustingsniveaus beschikbaar, te weten de Live, Feel, Shine, Business en Business Plus. Standaard (Live) beschikt de C5 Aircross over onder meer 17-inch lichtmetaal, Active Safety Brake, Collision Risk Alert, Active Lane Departure Warning System, parkeersensoren achter, verkeersbordherkenning, airco, een 8-inch touchscreen, DAB+-radio, een met leder afgewerkt stuurwiel en meer. Aardig compleet dus.
Feel en Shine
De Feel voegt hier nog 18-inch lichtmetalen wielen, de achteruitrijcamera met Top Rear Vision, actieve dodehoekbewaking, parkeersensoren vóór en een digitaal 12,3-inch instrumentenpaneel aan toe. Zaken als Full LED-koplampen, Keyless Entry & Start, Adaptieve Cruise Control, Driver Attention Alert, grootlichtassistent, uitgebreide verkeersbordherkenning, een draadloze telefoonlader en een geluidwerende voorste zijruiten krijg je vanaf de versie Shine. De Business en Business+ zijn speciaal gericht op de zakelijke rijder.
Eind 2018
De levering van de Citroën C5 Aircross start eind dit jaar. In de loop van 2019 volgt nog een C5 Aircross met plug-inhybride versie (e-AWD) aandrijflijn.

Lees ook:
- Sjoerds Weetjes #114: Citroën C5 Aircross terug naar de tekentafel
- Review: Citroën C5 Aircross (2018)
- Citroën C5 Aircross Hybrid Concept in 2020 op de markt
Ook interessant
-
Brandweerman bedenkt oplossing voor het blussen elektrische auto’s
-
James Bond-auto nog niet uitverkocht
-
Dit zijn de typenamen van Mercedes’ kleine MPV, de T-Klasse
-
Met een stokoude Subaru naar van Amsterdam naar Tokyo rijden: het kan
-
Vijf redenen waarom je (niet) een Dacia Sandero moet kopen
-
6.0 W12 versus 1.5 TSI: mag je de Audi A3 een limousine noemen?
-
5 must-haves: een televisie duurder dan een Model 3 en meer!
-
Autovisie Kennisquiz – Algemene kennis #3
-
Deze Aston Martin DB5 heeft de James Bond-gadgets – Sjoerds Weetjes 222
-
Volkswagen Groep haalt CO2-doel niet, moet flinke boete betalen
-
Formule 1-legende Jenson Button terug als adviseur bij Williams
-
Man wint gloednieuwe Corvette C8, maar krijgt ‘m niet