Continental Supersports is snelste Bentley ooit
Het wordt steeds lastiger kiezen bij Bentley. Want nemen we de ‘gewone’ Continental GT, de V8, de V8S, de GT Speed, de GT3-R of toch deze nieuwe Continental Supersports? En dan hebben we de Convertible-modellen nog niet eens gehad.
De Supersports (prijs nog onbekend) nestelt zich comfortabel aan de bovenkant van de Continental-reeks, want zelfs de GT Speed kan met zijn enorme spierballen niet tippen aan de biceps van de nieuweling. Onder de motorkap ligt de oude bekende 6,0 liter W12, maar dan met grotere turbo’s, die de twaalfcilinder naar 710 pk en 1017 Nm (!) blazen. Ter vergelijking: de GT Speed brengt 635 pk en 820 Nm aan het asfalt.
“Zelfs de GT Speed kan met zijn enorme spierballen niet tippen aan de biceps van de Supersports”
Uiteraard is de Continental Supersports niet licht (hij weegt 2280 kilogram), maar door zijn overvloed aan vermogen en koppel weet hij toch in 3,5 seconden van stilstand naar 100 km/h te springen en houdt hij het pas bij 336 km/h voor gezien. De nog zwaardere Supersports Convertible (2455 kilogram) doet 3,9 seconden over de standaardsprint en haalt een top van 330 km/h.
LEES OOK: FILLD FOR BENTLEY – WANT TANKEN IS VOOR ARME SLOEBERS
Om die snelheid van zich af te schudden, heeft de Supersports, volgens Bentley, de grootste keramische remschijven ter wereld. Die huizen achter 21 inch lichtmetalen wielen in twintigspaaks design. Het uiterlijk van de Supersports daarentegen is wat ons betreft een beetje te Halfords, met die strijkplank op de kofferklep en dat Tupperware aan de onderzijde van de carrosserie. Wat vinden jullie?
Lees ook:
Ook interessant
-
Duurtest BMW i5 Touring: hoe presteert hij in de winter?
-
Dubieuze uitgaven CEO en grote kosten: dit EV-merk is nu failliet
-
Dit is het allergrootste schip om auto’s te vervoeren
-
Video: wéér crasht een Ferrari F40, ditmaal die van Lando Norris
-
BMW E15? Deze creatie wil je hebben in je mancave
-
Chrysler zet elektrische cross-over in de ijskast. Is dit het einde?
-
Video: monteur crasht prijzige Ferrari F40 tijdens testrit
-
Opnieuw Toyota’s het populairst onder criminelen: dit is waarom
-
Snik! De 634 pk sterke B8 GT zal de allerlaatste échte Alpina zijn
-
Volkswagen ID.7 haalt 941 kilometer range, maar daar heeft niemand wat aan
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is