Sportieve Chevrolet Tahoe RST is… euhm… niet heel sportief
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ft4.jpg)
Chevrolet begrijpt niet dat een olifant gewoon een olifant blijft, ook als je hem een trainingsbroek aantrekt. Want laten we eerlijk zijn, aan deze Tahoe RST (Rally Sport Truck) is helemaal niets Rally, helemaal niets Sport, maar wel heel veel Truck.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ft1.jpg)
Het gevaarte is 5,2 meter lang, 2,0 meter breed, 1,9 meter hoog en weegt 2500 kilogram, maar is desondanks niet eens de grootste SUV uit de Chevrolet-stal. Dat is de Suburban, die net als de Tahoe op een heerlijk ouderwets ladderchassis staat. Iets wat de dynamische kwaliteiten van beide auto’s niet bepaald ten goede komt.
LEES OOK: CHEVROLET COLORADO ZH2 MOET IN DIENST
Chevrolet heeft het echter toch behaagd om een ‘sportversie’ van de Tahoe uit te brengen. De SRT wordt aangedreven door een 6,2 liter V8 met 420 pk, die is gekoppeld aan een tientraps automaat. Hij gaat ermee in 5,7 seconden van stilstand naar 60 mph (97 km/h). Optionele Brembo-remmen brengen hem hopelijk weer tot stilstand.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ft3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ft2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ft3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ft2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ft5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ft6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ft5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ft6.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie