Sportieve Chevrolet Tahoe RST is… euhm… niet heel sportief
Chevrolet begrijpt niet dat een olifant gewoon een olifant blijft, ook als je hem een trainingsbroek aantrekt. Want laten we eerlijk zijn, aan deze Tahoe RST (Rally Sport Truck) is helemaal niets Rally, helemaal niets Sport, maar wel heel veel Truck.
Het gevaarte is 5,2 meter lang, 2,0 meter breed, 1,9 meter hoog en weegt 2500 kilogram, maar is desondanks niet eens de grootste SUV uit de Chevrolet-stal. Dat is de Suburban, die net als de Tahoe op een heerlijk ouderwets ladderchassis staat. Iets wat de dynamische kwaliteiten van beide auto’s niet bepaald ten goede komt.
LEES OOK: CHEVROLET COLORADO ZH2 MOET IN DIENST
Chevrolet heeft het echter toch behaagd om een ‘sportversie’ van de Tahoe uit te brengen. De SRT wordt aangedreven door een 6,2 liter V8 met 420 pk, die is gekoppeld aan een tientraps automaat. Hij gaat ermee in 5,7 seconden van stilstand naar 60 mph (97 km/h). Optionele Brembo-remmen brengen hem hopelijk weer tot stilstand.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard