Bugatti sluit limousine niet uit
Na de Veyron brengt Bugatti wederom een hypercar, de Chiron. Even speelde het management van Bugatti met de gedachte om over te stappen op een high performance limousine. Die is er uiteindelijk niet gekomen. Maar de limousine is niet helemaal afgeserveerd, geeft Wolfgang Dürheimer, CEO van Bugatti, aan.
“Voor de tijd die ik vooruit kan kijken, zal Bugatti altijd best of the best zijn.”
Hypercars
In gesprek met Autovisie geeft Dürheimer aan dat er serieus naar de limousine is gekeken. “We hebben zelfs een studiemodel van de limousine gepresenteerd, de Galibier. Maar ondanks dat de ontwikkeling van het project zich in een vergevorderd stadium bevond, hebben we er toch voor gekozen om voor de hypercar te kiezen. Waarom? Omdat als je naar het verleden kijkt, de hypercars een langer voortbestaan hebben, over een grotere aantrekkingskracht beschikken en bovendien sexyer zijn. En twee zitplaatsen zijn genoeg.” Volgens Dürheimer is dat de positionering van Bugatti. “Op dit moment”, voegt hij er snel aan toe. Die laatste opmerking impliceert dat Dürheimer een dergelijke snelle limousine voor de toekomst niet uitsluit. “Vooralsnog kiezen we voor de hypercar”, zegt de topman.
Welke auto Bugatti ook zal brengen, het moet “exclusief en onnavolgbaar” zijn. “Voor de tijd die ik vooruit kan kijken, zal Bugatti altijd best of the best zijn.”
Niet de enige vierpersoons Bugatti
De Galibier is niet de enige vierpersoons Bugatti die de laatste twee eigenaren als concept hebben gebouwd. Begin jaren negentig verscheen de EB112, waarvan uiteindelijk drie exemplaren zijn gebouwd. In de aanloop naar de nieuwe Veyron presenteerde Volkswagen in samenwerking met designhuis ITAL-Design verschillende studiemodellen, inclusief twee vierzitters, de EB118 en EB218.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard