Bugatti bevestigt: W16 wordt vervangen door hybride V16
Bugatti stapt af van de W16 maar blijft ook voor de volgende generatie hypercars een zestiencilinder leveren. Een hybride V16 is de toekomst voor het Franse merk.
De W16 is al tijden het paradepaartje van het merk. De krachtbron werd voor het eerst in 2005 in gebruik genomen in de Veyron.
Bugatti hybride V16
In eerdere informatie liet Bugatti al weten dat het voor een nieuwe motor de samenwerking met Britser motorfabrikant Cosworth had gezocht. De hybride V16 heeft naar verluidt een slagvolume van 8,3 liter. Er is nog veel onduidelijk over de krachtbron die we gaan zien in nieuwe hypercar. In juni horen we meer van het merk.
Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws rondom nieuwe Bugatti’s? Aboneer je dan op de gratis Autovisie Nieuwsbrief.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?