Bodyscan voor Aston Martin Valkyrie klanten
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F07%2FAston-Martin-Red-Bull-AM-RB-001-Autovisie.nl-8.jpg)
Aston Martin zal toekomstige eigenaren van de hoogst exclusieve Valkyrie niet zomaar achter het stuur laten plaatsnemen. Er zal van hen een 3D bodyscan gemaakt worden.
De scan is niet bedoeld om de fysieke gesteldheid van de klandizie te toetsten, hoewel dat gezien het verwachte prestatiepotentieel van de geweldenaar geen overbodige luxe is, maar om een optimale pasvorm van de stoel te garanderen.
Patrik Nilsson, de Aston Martin man verantwoordelijk voor Zuidoost Azië, benadrukte eerder deze week nog maar eens dat de rijeigenschappen en prestaties van de Valkyrie van Formule 1 niveau zullen zijn.
Het bedrijf staart zich echter niet blind op topsnelheid. “Net als in de Formule 1 is een winnende auto vaak niet degene met de hoogste topsnelheid, maar juist de auto die het snelst kan remmen, het rapst door de bocht gaat en het vlotst kan accelereren.”
De Aston Martin Valkyrie wordt ontwikkeld in samenwerking met Red Bull Racing. Er worden 99 exemplaren voor de openbare weg gebouwd. Een tot 24 exemplaren gelimiteerde serie is alleen voor op het circuit bedoeld.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe Italiaanse supercar ken je nog niet | Sjoerds Weetjes 456
-
Met dit eenvoudige ‘werk’ verdien je 100.000 euro als klikspaan
-
Volkswagen ID.2 R krijgt de elektromotoren op een bijzondere plek
-
Elektrische rijders massaal misleid: 50% van laadfacturen klopt niet
-
Citroën C3- en DS 3-bezitters mogen niet meer in hun auto rijden! Wat nu?
-
Op dit Europese eiland geldt geen maximumsnelheid
-
Nieuwe Tesla Model Y-concurrent komt toch naar Nederland! Dit kost-ie
-
Auto-CEO’s: ‘Europa nog nooit zo weinig concurrerend geweest’
-
Lada laat ineens een ‘moderne’ auto zien
-
Deze Chinese occasion is verkocht voor meer dan 1,3 miljoen euro
-
Heb jij een auto? Dan ligt 143 euro voor het oprapen
-
Zorgen over verkeerschaos NAVO-top: dit zijn de afsluitingen