Bentley Continental GTC laat zich zien
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F40679798_1854957154553754_659284253099425792_n.jpg)
Kijk eens wat we hier hebben! De nieuwe Bentley Continental GTC. Hij is weliswaar nog gecamoufleerd, maar het lijnenspel van de open vierzitter is overduidelijk zichtbaar.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F40628755_1854956981220438_7281220643448684544_n.jpg)
Nadat Bentley vorig jaar de Continental GT presenteerde, was het de bedoeling om dit jaar de open variant te onthullen. Bentley heeft echter besloten om de lancering uit te stellen tot volgend jaar. Nadat het wat tegenslagen had in de productiestart van de Continental GT en de orderboeken voor het model overvol zijn, heeft de fabrikant ervoor gekozen om de focus dit jaar volledig op de coupé te leggen. Nu maakt de Continental GTC pas volgend jaar zijn publieke opwachting. Reken op een première in maart op de Autosalon van Genève.
Tegelijk ontwikkeld
De GTC is dit maal tegelijk met de GT ontworpen en ontwikkeld. Daardoor kan Bentley de twee varianten eenvoudiger en tegen lagere kosten bouwen. Bovendien vormen de ontwerpen van de twee modellen nu meer één geheel dan bij de vorige edities. Zo loopt de taillelijn nu gelijk en zijn de portieren uitwisselbaar. Overigens wijkt de Flying Spur-opvolger sterk van de GT en GTC af. Die vierdeurs limousine krijgt een eigen karakter.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F40589322_1854957061220430_11365698940960768_n.jpg)
Meerlaagse softtop
Voor de Continental GTC blijft Bentley de softtop trouw. De linnen kap laat zich volledig elektrisch openen en sluiten. De meerlaagse kap ligt in geopende stand wederom onder een harde tonneaucover, direct achter de achterste zitplaatsen. Doordat de Continental GTC tegelijk met de GT is ontwikkeld, biedt de cabriolet meer bagageruimte dan voorheen.
Porsche Panamera
Het platform van de GT en GTC is identiek en is afgeleid van de bodemsectie van de Porsche Panamera. Van de Duitse sportsedan neemt de Continental GTC -net zoals de GT heeft- veel onderhuidse techniek over. De motor komt echter uit de Bentley-stal. Ten minste, de krachtbron die bij de marktintroductie leverbaar is. Bentley trapt af met de verbeterde W12-motor. Later komen kleinere motoren erbij, waaronder de plug-in hybride-aandrijflijn van de Porsches gezinswagen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F40679798_1854957154553754_659284253099425792_n.jpg)
Officiële foto’s
Wanneer Bentley de eerste officiële foto’s de wereld in stuurt, is nog niet bekend. Het hier afgebeelde exemplaar met een camouflagelaagje werd in de rij voor de Eurotunnel gespot door Autovisie-lezer Remco Kuiper.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lynk & Co 02: goedkoper, zuiniger en ruimer dan Volvo EX30
-
Deze parkeerplaats in P.C. Hooftstraat kost meer dan nieuwe Ferrari
-
Voorkom een boete! Met deze banden mag je Italië niet in
-
Zelf racen in sportwagencup kan! Dit kost het
-
Tanken na de ‘klik’ van het vulpistool: de gevolgen voor jouw auto
-
Land Cruiser te duur? Spotgoedkope Suzuki is ook serieuze 4×4
-
Audi RS 3 vs. Toyota GR Yaris: Welke is leuker op de Nordschleife?
-
Nieuwe Subaru-airbag kan veel Nederlandse levens redden
-
Het indrukwekkende wagenpark van F1-coureur Lando Norris
-
Ford Puma Gen-E is een redelijke EV met één groot pluspunt
-
Volvo S90 is vernieuwd en blijft dus toch nog wat langer bestaan
-
Dit moet je volgens Audi-designer weten over nieuwe A6 Limousine